Orust/Havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orust/Havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Orust/Havsöring

Hej jag heter William och är snart 12 år och jag undrar om ni har fiskat Havsöring på Orust. Jag och pappa brukar fiska i området kring Slussen och jag vill gärna testa något nytt ställe på Orust som leder mig till ett PB. Ni behöver inte ge ut era hotspots men det hade varit kul om ni kunde ge mig lite tips om var jag ska fiska?
    Ge mig gärna lite betestips också.

mvh William
    Senast ändrad av essén; 2010-03-01, 18:31.

Det är samma där som på alla andra ställen, så läs om västkustöringen i allmänhet, det gäller på orust med.
    Gotta ner dig i google.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av essén Visa inlägg
      Hej jag heter William och är snart 12 år och jag undrar om ni har fiskat Havsöring på Orust. Jag och pappa brukar fiska i området kring Slussen och jag vill gärna testa något nytt ställe på Orust som leder mig till ett PB. Ni behöver inte ge ut era hotspots men det hade varit kul om ni kunde ge mig lite tips om var jag ska fiska?
      Ge mig gärna lite betestips också.

mvh William
      Tjena William! Området runt norra, nordöstra delen av Orust har jag fiskat mycket öring genom åren. Just slussen är ett område jag aldrig riktigt lyckats med. Det råder någon sorts förbannelse över den fiskeplatsen för mig och många fiskekompisar. De största öringarna har jag fått på fluga i runt Henån. Det kan vara bra fiske där både under vår och höst. Norra delen av Orust mot bokenäset har också flera fina platser för öring. Sök den kring vindön eller på motsatta sidan vid "Sågen" Sen om du kan ta dig in mot svälte kile så finns det ibland mycket öring på vårkanten. Inne ifrån viken ut till havssten innehåller mycket fina spinnplastser.
      När det gäller beten så funkar det mesta på våren men desto svårare på hösten. Men ett 10 grams litet långsmalt drag i blank silver eller färgad brukar funka ok. Det kan ibland va smart att prova med en kustwobbler i 15 g som kan fiskas med långsammare fart.
      God fiskejakt!
      Ps. Du skriver och uttrycker dig väldigt bra för att bara vara 12 år, det är imponerande och fortsätt med det. DS.
      Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2010-03-01, 20:48.
      sigpic

Kommentera

Hej William här är ett par tips Askeröarna både lilla o stora, buviken o fiskeviken på stora Askerön e bra ställen Mjölkeviken är oxå bra men ofta mycke folk där,Stenungsön den västra sidan,sen finns de väl säkert fler ställen som e bra.Du får säga te pappa o åka runt lite ut efter småvägarna o spana, jag fiskar fluga o spinn på kusten som drag kör jag ofta med silver-lila silver-blå de brukar funka. Lycka till o skitfiske på dig
        Vattnet e alltid blött

Kommentera

Tack för alla bra tips! Jag får säga till pappa att ta mig till några av era ställen.
          Tack för tipset ännu en gång!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          4 210 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B