Tips på jerkar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på jerkar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på jerkar?

Har nyligen köpt nytt jerkspö och rulle(savagegear 7' -80g,abu black max). Skulle nu vilja ha lite tips om bra jerkar och wobbler på högst 80g. Har köpt några savagegear på rea. 4play,freestyler,butch,deviator. Har även köpt 1 buster jerk och 1 esox lucius 4 westin jätte(46g). Vad behöver jag mer? Även tyngre skeddrag är intressant.

Mvh jimmy
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Salmo Slider 10 + 12cm sink i abborre, mört färg och någon riktigt skrikig som gul eller rödorange är nästintill "idiotsäkra" dessutom är de så lätt fiskade att du knappast behöver anstränga dig för att de ska fiska effektivt då gången kommer redan av att ta in lina och göra spinnstopp!

Salmo Fatso är ett alternativ men jag föredrar Slidern, vill du vara lite mera spöteknisk så satsa på en Salmo Jack i gäddfärg polaren lovordar den.

Med ett sånt spö bör du även skaffa ett gäng stora shadjiggar som tex Storm som ju är färdiga med krok och ingjuten tyngd, stora modellen på ca 60 gr är kalas kastar nästan hur långt som helst och gräver sig ner i de flesta djuphål under den tid då gäddan står där och tjurar, det är faktiskt enklare att kasta tunga jiggar med ett kort spö som ett jerk än 9-10 fotare tycker iaf jag och har märkt att det är flera här på FS som gjort samma upptäckt även vanliga wobbler går kalas att kasta med det spöt och rullen.

Blev lite OT på slutet men hoppas det inte gör något

Kommentera

Tackar för tipsen. Sneglade lite på slidern i butiken men valde en buster i utgåender färg. C135 tror ja de va(typ abbore med sista biten på stjärten vit). Har du några bra webshopper som säljer större jiggar. Typ alien eel ock liknande? Hade en tyngre jerkutrusting förut 100-150g som jag sålde. Detta spöt blir lite mer allsidigt mot mitt förra.

Kommentera

jag gillar the duke och bj shalo samt bj2- lätt att jerka de.
        http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

Köp en birkan venom, kastar som en kanon och fiskar GRYMT.

Kommentera

En salmo slider lr fatso ska jag köpa vid löning. Funderar även på en pig jr. Fast just nu väntar ja mest på att isen ska släppa så man kan fiska gädda istället för havsöring. Vad har ni för inställning till skrikiga färger vs naturliga? Defärgstarkaste jag har nu är en esox lucius parrot(slow sink 65g). Någon som har erfarenhet av esox lucius?

Kommentera

skrikiga färger kan vara bra om den är trögt och man behöver trigga huggen lite. så dom behövs definitivt i draglådan. papegojfärgen har funkat för mig på olika drag.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jo papegojan ska vara bra vad ja hört. Köpte den mest för ja såg den i en film från esox lucius. Där tog den gädda iaf,så fort isen släppt ska ja skaffa mig egen erfarenhet av den. När lönen kommer blir de åka till affärn o kolla vad dom har. Har ju en hel vägg me jerkbaits/tailbaits. Fast får nog byta lina innan ja börja fiska,spider wiren tvinnade sig sist brorsan o jag va o trollade havsöring med varsitt spö. Ändå satte ja dit extra lekane innan.

Kommentera

Rekomenderar Phantom i 6" modellen. Utan eller med tail, båda är grymt effektiva och otroligt lättfiskade. Håller bra som fan och funkar i de flesta situationer.
                  Ang. färg gillar jag skrikigt antingen tiiidig vår eller seeeen höst. Därimellan tycker jag oftast att typ bruna beten gör jobbet bättre. Men det är i "mina" vatten, sånt där varierar.
                  Kör hårt!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Säger som Lakegrove! Phantom 6" i Orange Cruch eller Firecracker, det är fint skit de!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57