Info ang "Flying Lures" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info ang "Flying Lures" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute och fiskade havsöring i skärgården för ett antal år sen. Det var den tiden då FL introducerades här i landet via TV-shop.
    Hade rutinmässigt dömt ut betet i sig, just pga slaklinan för att få betet att fiska på det sätt som det var tänkt. Hade dessutom hittat 2 stycken i Mälaren under en dyktur och därav upptäckt svagheter med att använda tafs till betena.
    Nåväl, under denna havsöringstur träffade jag på en äldre man med finländskt påbrå och under dagens obligatoriska grillstund med en kåsa "bränt" så började vårt avsiktliga "ljug". Intressant började det bli när vi tog upp fenomenet FL.
    Efter mycket om och men visade han upp en sönderbockad FL och berättade om sina fångster abborrfångster. I vanliga fall tyckte han inte FL funkade bra men denna sönderbockade modell funkade utmärkt vid fiske inne i Sthlm´s Ström med en hel hoper fina abborrar över kilot. T o m över 1,5 kg.
    Fick det sedermera bekräftat av Kerry Johnson som mycket väl kände till "den gamla finnen"...

Alla beten funkar om man lär sig använda dem vid rätt tid på rätt sätt, det är iaf min starka övertygelse.

Kommentera

Kolla flying lure funkar i Eufrat och Tigris, kanske skulle vi skicka dit GösJonas för ett provfiske, http://www.store.yahoo.com/flyinglure/mysteryfish.html
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

The Instant Fisherman! Det bästa är att man får plats med det i golfbagen, även om jag inte spelar golf så kanske man kan smita in när gräsisarna ska få sitt:P:P mohaha!

Växjö Specimenklubb!

Kommentera

wow... jag tar två...

Kommentera

Det här en 5 år+ gammal tråd som handlar om flying lure och det finns redan minst en tråd om det spöt.

Kommentera

För att återgå till topic, minns det där Flying Lure från reklamen under det tidiga 90-talet. Det blev ju lite kultstämpel, nästan så man nu skulle vilja testa det bara för att kunna skriva i sitt cv att man faktiskt gjort det. Bättre sent än aldrig heter det ju. Men det lär väl inte finnas att få tag på numera? Det är ju typ 15 år sedan man såg den där reklamen sist...
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Dom har en yahoo shop bakom denna adressen, men dom hänvisar till närmaste distributör.

Kommentera

Jag har ett helt gäng både gummikropparna och krokar i olika storlekar
                  De är från den tiden Flying Lure såldes på TV-shop och är vad jag kan se i precis samma kondition som när jag packade upp grejerna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                  1 690 svar
                  373 684 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TiSo
                  av TiSo