box till gäddvobbler ????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

box till gäddvobbler ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • box till gäddvobbler ?????

    nån som har nå tips på en stor box(plano) till gäddvobbler,
    skall rymma minst 20st typ bomber17, rapala magnum, zalt mm,
    det skall även finnas utrymme för mindre drag(draglådor)lite extra prylar typ sjökort tång våg lina mm
    tacksam för svar
    själv har ja funderat på den här
    men den är nästan för fin
    Bifogade filer

  • #2
    Använder själv en Tackle logic! En väska med 8 rymliga beteslådor. Förvarar ett hundratal gäddwobbler i den. Finns eller fanns på sporting för 1400:-

    Annars funkar en murarhink eler dyl. mycket bra.

    Kommentera


    • #3
      Ähh vad är det där, en väska?!

      Det finns bara en box för seriösa gäddfiskare, Plano 1234, rymmer med lätthet 32 mellan zalt, låter man dragen trängas får man lätt in en 60st mellanzalts.

      Detta är den bästa boxen man kan ha, men kanske inget för den utan båt.

      http://www.willyssportfiske.se/cgi-b...htm%26sida%3D1

      Kommentera


      • #4
        Har en vattentatt vaska med tva 3730 fan sa mycket battre an klumpig box tycker jag

        Kommentera


        • #5
          Japp, väska helt klart skönare att ha med sig, bara att slänga upp på axeln och ta spöna i handen och dra :-) Finns snikväska på Claes Ohlson för ett par hundra som funkat kalas, kollade hur mycket jag fick in i den och det vart ca 15 Plano 3700 som rymdes. Inte för att man släpar med sig så pass mycket med sig men då rymsäven fika, extrakläder etc.

          Kommentera


          • #6
            Har även 1234an men det blir inte mkt som får plats i den, speciellt inte jerkbaits. Plano 3730 är kanon för feta jerkbaits etc men då går ju 1234an bort direkt...

            Kommentera


            • #7
              Jag tycker Plano 3700 i en väska verkar absolut bäst.
              Sen delar man in planolådarna i gäddbeten, gösbeten osv. så tar man med det som gäller.

              För tillfället kör jag en relativt tradionell beteslåda och lite smålådor till öringdrag, jiggar osv.
              Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

              Kommentera


              • #8
                Men för saftiga jerkbaits så räcker inte Plano 3700 långt, 3730 har samma yttre mått förutom höjden och dom är perfekt till Jerkbaits. Men annars så är systemet med lösa lådor och väska/box outstanding jämfört med boxar med fasta utdragbara lådor...

                Kommentera


                • #9
                  Jag använder abu:s lådor som kom ut förra året (de som går att sätta ihop 2 och 2), måtten är helt perfekta och jag får plats med ca. 20 beten per låda men dessvärre har abu tummat lite på kvalitèn så låsanordningen som består av två "flärpar" lätt går sönder. Därför kan jag inte rekomendera dessa utan höjer hellre ett varningens finger för dessa boxar och jag söker nu likvärdiga men i bättre kvalitè, tror det blir ett par plano utav den djupare modellen (har en redan som används för mete prylar).

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag kör med en box av typen 1234 fötutom att den är större, det går in 4 lådor av 3700 typ, plus toplock med lösa grejor, småboxar för krokar, sänken mm. Har ett gäng lösa 3700 utöver de 4 för att kunna byta efter behag (brukar dock bara ta med de som får plats i boxen). Tycker att plastbox är bättre än väskor eftersom de håller mer tätt. Är det skitväder och har man vatten/blod/sand och annat skit som lätt samlas på durken så står plastboxen emot det bättre än en väska. Den är lätt att bära och man kan fästa en axelrem till den om man vill "slänga upp den på axeln". Kommer inte ihåg vad den heter men jag köpte den på Fiskarnas. Har kört med väskor förr men de stod inte pall för snöslask, överbrytande sjö och annat najs man utsätter sig för under en säsong ;-). Nackdelen är ett det kan vara svårt att pilla ner de största jerkbaitsen.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 215 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 241 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    55 svar
                    12 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    715 svar
                    60 807 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Arbetar...
                    X