Gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ah, tack. Nu förstår jag! Blir att inhandla jerkgrejer i sommar för att fiska gädda då.

Kommentera

Förslag på någon bra sida med stort sortiment och billiga jerkgrejer?

Kommentera

Jerkgrejer är aldrig billigt, Men gå in på olssonsfiske.se och leta upp jerkprylar. Sen råder jag dig att beställa ett Spö BFT Buster Stiff '6 -150g, och helst en "högprofilrulle" Lågprofilerna håller inte så bra och tjorvar mer vid tungt gäddfiske. Sen köper du StrikeWire extreme 0,23mm-0,28mm Då har du ett bra set!

Kommentera

Hej HI-LO funktionen är att man kan justera skeden och därmed djupet :P //mvh jens

Kommentera

Ska bli kul att åka ut i Juni och testa pappas gamla (-30 år) Hi-Lo wobbler och testa Jerk i juli.

Kommentera

Conrad är en Fladenwobbler, typ "Bomberkopia" (15A) kan man enkelt uttrycka det. Själv har jag ett gäng sådana som alla är inköpta på ÖB och även om det bara står Conrad på själva wobblern så står det allt Fladen på förpackningen.
              http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

men du lilla gubben. nu e de så att jag har många oliga moddeller av "märket" conrad. de flesta är inhandlade i finnland i och för sig, men inte stog de fladen på någon utav dom. de kanske kan hända att fladen har gjort en model som heter conrad vad vet jag

Kommentera

Ursprungligen postat av jocke jerk Visa inlägg
                  men du lilla gubben. nu e de så att jag har många oliga moddeller av "märket" conrad. de flesta är inhandlade i finnland i och för sig, men inte stog de fladen på någon utav dom. de kanske kan hända att fladen har gjort en model som heter conrad vad vet jag
                  Fullt möjligt. Har som sagt bara sett och hört talas om de Fladenwobblers som heter Conrad. Mycket möjligt att det finns ett fabrikat som heter Conrad också. Dock står det Conrad på Fladens Conrad. Kanske säljs under annat namn i Finland? Här är annars ifrån Fladens produktkatalog: http://viewer.zmags.com/publication/...#/cd5187af/132

Det där med "lilla gubben" var rätt barnsligt, i synnerhet eftersom jag är rätt stor.

De två översta på bilderna ser precis ut som de Fladen Conrad jag har och är naturligtvis billigare än andra och möjligtvis sämre i kvalitén men mycket väl värda att fiska med. Ett uppskattat drag till trolling t.ex. Det är ju dumt att kasta nåt som går att använda. Vill man inte använda det så går det alltid att sälja här på fiskesnack.
                  http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Anledningen till att jag har ett par Conrad wobblers är att en polare för lääängesen glömde ett sånt här "nybörjarkitt" det var en Fladen låda men deras grejer i och där i låg Conrad wobblerna Sen hur det ligger till med det där ni disskuterar om har jag ingen aning om.

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
                      Anledningen till att jag har ett par Conrad wobblers är att en polare för lääängesen glömde ett sånt här "nybörjarkitt" det var en Fladen låda men deras grejer i och där i låg Conrad wobblerna Sen hur det ligger till med det där ni disskuterar om har jag ingen aning om.
                      Det är en sån gammal låda jag har.

Var inne i fiskebutiken idag och skulle köpa ett haspel, men såg ett otroligt billigt jerkset för 800:- som jag tänker köpa i sommar istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      374 416 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo