Tips på bra Höstbeten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra Höstbeten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
    Bondtrolla för mig är det lite mer oseriösa trollingfisket... Ett spö på varje sida, gärna handhållna... Oftast något man bedriver mellan två heta Jerk-hotspots! Inte konstigare än så...
    Bästa betet för det är LÄTT Big Game Tackle Twitch 6", i alla fall sommar och tidig höst...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Sammes nya jerktail verkar bli en höjdare, vid provfiske vid P10 viken drogs 3 pikes på 3,7 min. Du kan nog vinna en om du kommer till mariefred på söndag
      pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Testa Spinnare typ Mg

Mvh Max
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
          Bondtrolla för mig är det lite mer oseriösa trollingfisket... Ett spö på varje sida, gärna handhållna... Oftast något man bedriver mellan två heta Jerk-hotspots! Inte konstigare än så...
          Aah, okej! Då förstår jag exakt då har alla Bondtrollat med andra ord! haha.
          [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Adiz Visa inlägg
            Hej! jag ska ta och läsa det! Jag lovar jag ska rapportera här på Fiskesnack när mitt PB knäcks med Swim whizzen
            Hej Adam Löfström;

En Gädda i den här storleken kan vara bra att fånga på din Swim Whizz 711 innan du knäcker ditt PB http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Adam Löfström;

En Gädda i den här storleken kan vara bra att fånga på din Swim Whizz 711 innan du knäcker ditt PB http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              Haha, vafan. Det där är ju en gädda på 15kg, det skulle ju vara min drömfångst, och knäcka mitt PB med 7kg :|
              [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Adiz Visa inlägg
                Hej, jag köpte modell 7, färg 11. Abborre. Kastade med vanligt haspelspö som va lite för klent för betet. min jerkrulle krånglade. annars hade jag använt det till jerkspöt. Men som sagt, ska ut nästa helg igen o hoppas på drömfångsten

Hej igen Adam Löfström;

Du fiskar i kanske Sveriges bästa gäddvatten Östhammar, Öregrund och Hargshamn när det gäller att fånga Gäddor i "monsterklass".....

Här får du en bild av en likadan Gädda som du kan fånga på din Swim Whizz Nr 711 (Perch) nästa gång du är ute och provkastar efter Stor Gädda med ditt jerkspö...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
                Swim Whizz har fångat Gäddor och Muskies i megaformat ända sedan legendaren Homer LeBlanc (in memoriam) visade Swim Whizz i Lake S:t Clair för första gången år 1956.

Go for the SAIDA Northerns!

Old Firehand
                Senast ändrad av Old Firehand; 2010-09-15, 11:27.

Kommentera

Hej igen Adam Löfström;

Du fiskar i kanske Sveriges bästa gäddvatten Östhammar, Öregrund och Hargshamn när det gäller att fånga Gäddor i "monsterklass".....

Här får du en bild av en likadan Gädda som du kan fånga på din Swim Whizz Nr 711 (Perch) nästa gång du är ute och provkastar efter Stor Gädda med ditt jerkspö...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
                  Swim Whizz har fångat Gäddor och Muskies i megaformat ända sedan legendaren Homer LeBlanc (in memoriam) visade Swim Whizz i Lake S:t Clair för första gången år 1956.

Go for the SAIDA Northerns!

Old Firehand
                  Sveriges bästa gäddvatten? Hm, ja kanske det om man vet dom riktiga hotspotsen, har inte hunnit utforska allt för mycket än, köpte båten innan sommaren, innan dess har jag haft en kass båt som man inte velat tagit några längre turer med.

/ Adam

Kommentera

Hej Pikepojken; Du skriver ganska föraktfullt "tror att stora delar av fläskgäddorna som fångas på Swim whizz är på trolling och inte rent spinfiske".

Mitt svar till dig "Pikepojken" är att inte en enda av de Stora Gäddor jag själv fångat som är med bland mina egna bilder på mitt bildgalleri här http://www.trumman.com/fisketips.htm är fångad på trolling. Samtliga är fångade vid spinnfiske. Här ovan har du bilderna, som du kan klicka på och få uppförstorade och bläddra fram och tillbaka för att detaljstudera.

Att jag, Leif Engström, personligen introducerade Swim Whizz i början av 1970-talet här i Sverige och även övriga Skandinavien är förvisso sant., men det behöver inte innebära att den är vare sig bra eller dålig fångstmässigt. Åren 1971 - 2005 sålde jag ekolod, elektriska fiskemotorer och fiskeprylar till marin- och fiskeredskapshandlare. Sedan år 2005 är det andra företag och personer som säljer dessa fiskeprodukter till redskapshandlare.

Swim Whizz är från grunden konstruerad och tillverkad för att tåla Gäddans och Muskiens hårda käftar och vassa tänder. Materialet är extra hård och seg cycolacplast. Wobblerkroppen är armerad och hålbyggd. _Swim Whizz kan inspinnas djupt, grunt eller i vattenytan. inga horisontella, störande reflexer kommer från skeden, som utgör en direkt förlängning av wobblerkroppen. Skeden på Swim Whizz har två infästningspunkter.... en för grundgående och en för djupgående inspinning och trolling.
                    Nobody & Nothing is forever!
                    Old Firehand
                    Ja herr högfärdig/ Leif Engström, leva på gamla meriter är lite av ditt signum och det är lite därför du gör dig besväret att svara. Det är med en gnutta förakt, väl befogat då du alltid ser din chans att antingen skryta över dina gamla erövringar eller lura på någon ett bete för att sko dig själv.. Det är värt att förakta detta beteende.

Som vi även kan se så ger du dig inte så lätt, blir näst in till pinsamt när du tjatar och tjatar i denna tråd om hur bra dina beten är. Om nu detta beta var så överlägset som du påstår är det ytters märkligt att det fallit i glömska till fördel för andra beten.

Från och med nu döper jag dig till Åke och tillägnar dig denna klenod som förvisso passar dig ypperligt då den härstammar från dina storslagna dagar. http://www.youtube.com/watch?v=x2WRQb7AJR8

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikepojken Visa inlägg
                      Ja herr högfärdig/ Leif Engström, leva på gamla meriter är lite av ditt signum och det är lite därför du gör dig besväret att svara. Det är med en gnutta förakt, väl befogat då du alltid ser din chans att antingen skryta över dina gamla erövringar eller lura på någon ett bete för att sko dig själv.. Det är värt att förakta detta beteende.

Som vi även kan se så ger du dig inte så lätt, blir näst in till pinsamt när du tjatar och tjatar i denna tråd om hur bra dina beten är. Om nu detta beta var så överlägset som du påstår är det ytters märkligt att det fallit i glömska till fördel för andra beten.

Från och med nu döper jag dig till Åke och tillägnar dig denna klenod som förvisso passar dig ypperligt då den härstammar från dina storslagna dagar. http://www.youtube.com/watch?v=x2WRQb7AJR8
                      Pikepojken: OF är en av de mest hjälpsamma personer du kan tänka dig här på FS. Kommer alltid med tips till ALLA. Att han i sin tur rekommenderar drag han själv har erfarenhet av och även säljer ser jag som en självklarhet. Det är svårt o tipsa om ngt man inte fiskat med, eller hur!? Jag hade gjort detsamma.
                      Sluta tråka ut folk som är hjälpsamma, alla har ju valmöjligheten att testa vad de vill efter de tips som lämnas generellt av folk här på FS. Vill man sen inte handla från Trumman.com så är det vad jag vet helt upp till var o en. Seså, ta en pepparkaka nu Pikepojken o bli lite snäll.
                      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      375 643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo