fiskeproblem, HJÄLP MIG!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskeproblem, HJÄLP MIG!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskeproblem, HJÄLP MIG!!

Hallå!
    Jag bara känner att jag måste få skriva av mig lite.
    Jag har varit ute och fiskat nu i 3 veckor. Har fiskat ca 1-3 dagar i veckan och har kört runt med bilen och letat efter helt nya platser där jag tror att ingen har stått innan och där jag tror det e bra fiske, Jag är speciellt ute efter gädda men också lite borrar.
    Jag bor nere i södra skåne mellan malmö och lund. Rättare sagt precis vid mynningen vid löddeå.
    Jag Har varit hos min fiskebutik och snackat med dom om bra drag som ska passa i det vattnet jag fiskar i. Har fått lite spinnare och några schyssta wobblers.

Jag försöker att veva så långsamt jag typ kan för att få ner dragen precis ovanför bottnen men jag har inte lyckats att få en enda fisk på 3 veckor. har inte ens haft ett litet hugg eller något.
    Så snälla folket hjälp mig. Någon som kanske bor här nere som e sugen på att kanske hänga med ut en runda och fiska och kanske komma med några råd face to face

Jag kör vanligt haspell spö just nu. Har haft väldigt stora planer på att köpa en multi rulle och börja köra lite jarkbeit, men har tappat det förtroendet lite eftersom jag aldrig får någon fisk.

Ha det bra. Hoppas någon kan hjälpa mig.
    Mvh Simon

Låter segt, du har bra tålamod iaf. Om inte annat så kan du ta en tur upp hit senare i höst eller i vår så kan du få hänga med ut en tur. Är inte jättebra fiske men har blivit ett par hundraklubbare och många mindre nu i höst, en början iaf =)

Kommentera

Ursprungligen postat av beckz Visa inlägg
      Hallå!
      Jag bara känner att jag måste få skriva av mig lite.
      Jag har varit ute och fiskat nu i 3 veckor. Har fiskat ca 1-3 dagar i veckan och har kört runt med bilen och letat efter helt nya platser där jag tror att ingen har stått innan och där jag tror det e bra fiske, Jag är speciellt ute efter gädda men också lite borrar.
      Jag bor nere i södra skåne mellan malmö och lund. Rättare sagt precis vid mynningen vid löddeå.
      Jag Har varit hos min fiskebutik och snackat med dom om bra drag som ska passa i det vattnet jag fiskar i. Har fått lite spinnare och några schyssta wobblers.

Jag försöker att veva så långsamt jag typ kan för att få ner dragen precis ovanför bottnen men jag har inte lyckats att få en enda fisk på 3 veckor. har inte ens haft ett litet hugg eller något.
      Så snälla folket hjälp mig. Någon som kanske bor här nere som e sugen på att kanske hänga med ut en runda och fiska och kanske komma med några råd face to face

Jag kör vanligt haspell spö just nu. Har haft väldigt stora planer på att köpa en multi rulle och börja köra lite jarkbeit, men har tappat det förtroendet lite eftersom jag aldrig får någon fisk.

Ha det bra. Hoppas någon kan hjälpa mig.
      Mvh Simon
      är det i lödde å du fiskar så kommer inte gäddan tillbaka förän vid jul.. dom drar ut i havet under sommaren..
      men eftersom du inte får fisk när du vevar långsamt.. sätt på ett päron sänke en bitt framför o veva som satan. då e de kvar på botten o du får fart på de.. sakta funkar ju uppenbart inte..

sen e de bara nötta nötta o nötta.. testa häckeberga.. där kan man få ett tio tal gäddor på en vanlig dag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 690 svar
      373 315 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TiSo
      av TiSo