Jerkbait drag:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait drag:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait drag:)

Tjenare nu har jag bestämt mig för att börja jerkfiska till sommaren men skulle behöva tips på vilka jerkdrag som är populära sig gärna vilka drag ni använder till jerkfisket Mvh AmbeXx
    Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Jag kör med det mesta först körde jag buster jerk sedan big bandit nu kör jag ned the pig och gör egna beten. tycker att du ska börja med buster jerk
    www.karlskronafiske.com
    `·. .· `·. `·. .· `·. ><((((º>

Kommentera

Mitt tips är att läsa "trådarna" i denna forumdel där du nu har ställt frågan.
      Läser du trådarna på första och andra sidan som handlar om jerkfiske så kommer du få många bra svar på dina frågor.

Mitt andra tips är att börja köpa någon Buster Jerk och Salmo Slider/Fatso.
      Enkla att fiska med och levererar fisk !

mvh/ Henke

Kommentera

Görans har väl rea på jerkbait dragen än gå ner o kika där..

Kommentera

Jag startade med att handla lite av varje. Ska du bara köpa något/några enstaka drag så tycker jag BusterJerk och BigBandit är två bra o köra på.
          http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Började jerka i somras och har haft mest framgång med savagear. Freestyler och deviator har funkat kanon.
            Ni kan håna Oss om Ni vill Vi rör Oss Ni står still- 747

Kommentera

buster jerk.

Kommentera

jerk och jerk, men ordentliga gummibeten tror jag stenhårt på! Typ alien eel & bulldawg

Kommentera

När du fått in tekniken lite rekomenderar jag Svartzonkers nya McTail i plast som kommer komma till våren. Den vanliga i trä har levererat riktigt bra och den nya är minst lika bra men billigare.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Jag rekommenderar att du köper max 2-3st jerkar av olika typ. Bra och billiga att börja med är ex buster jerk, big bandit, freestyler och salmo slider som nämnts ovan. Anledningen till att jag tycker du ska endast köpa 2-3 är för att undvika misstaget jag gjorde då jag började jerka. Jag köpte mängder med olika jerkar och det ledde till att knappt lärde mig att fiska med alla jag hade. Det skulle ju hela tiden provas något nytt. Om du istället skyndar långsamt så kommer du att lära dig dina drag utan och innan och få mycket mer fisk, än om du har en mindre fiskeaffär liggandes och skräpa i containervis med planolådor. Sedan när du kan dessa få drag så kommer du att ha en uppfattning om vilken typ av drag du senare vill utöka arsenalen med(om du nu behöver det).

Men förutom dina 2-3 billiga(billigt då de funkar lika bra som dyra, du får bra mer pengar över till annat) jerkar ska du köpa ett mjukbete ala bull dawg, alien eel, curly sue eller liknande. För så har du även ett mycket bra bete som fungerar på djupet. Men som sagt det räcker med en modell att börja med. När man håller sig till få betes modeller kan man om man vill ha fler beten köpa dem i olika färger. Men det behövs inte från början och när du börjar köpa fler i olika färger så nöj dig med ett mörkt och ett ljust i relativt naturlig färg och ett skrikigt. Dvs max 3 st.

Om du gör så kommer ditt fiske att gå bättre och du kommer billigare undan i en mycket prylfixerad hobby. Om inte hamnar du i det mycket djupa och avskyvärt dyra jerkträsket!!!!

Lycka till Robertn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta