Bygga ett Jiggspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga ett Jiggspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga ett Jiggspö

När man nu tagit studenten och flyttat ifrån kära Forshaga och Jerre Så när man nu jobbar har man faktiskt mer fritid än när man går i skolan tro det eller ej men men. Härom dagen så kollade jag igenom alla mina fiske saker och hittade ett par flugspön som jag inte använt på flera år. Sen så fick jag en ide. Jag ska bygga ett jiggspö av mitt smäckra "berkley 100 series" 8# 9.6f Men nu till frågorna: Vart hittar jag delar till haspel spön jag har byggt flugspön innan men jag skulle vilja ha saker som screwdown rullfäste ringar med titan inlägg mm kork osv. Någon som har lite bra erfarenhet och kontakter inom området? Går det föresten bra att bygga ett spö av en flugspö klinga? Spöet är smäckert ganska styft med topp aktion precis som jag vill ha det men kanske är det något som jag bör tänka på vid bygge av just haspel spö som inte är gemensamt för byggen av flugspön.

// Tack på förhand liNUS

Ds. Skitfiske Ps.
    Deluxe lures thats my work.

Att bygga Jigg eller UL spön av flugspöklingor går utmärkt. Snacka med Sturgeon han är expert på spöbyggnad

Kommentera

Mm ska göra det men är han inte ute på äventyr just nu?

Kommentera

Under många år spinnfiskade danskarna havsöring med hemmabyggen baserade på flugspöklingor. Svenska, tyska och amerikanska havsöringspön var på den tiden det samma som stora styva påkar för tungt gäddfiske, kustfiske efter torsk eller laxfiske i kraftig vårflod.

Jag när själv liknande spöbyggartankar om ett längre UL-spö för multirulle. Ska snida till ett specialutformat handtag som får Berkleys plastiga skelett att skaka tänder!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

samma här jag ska oxå bygga mitt spö så lätt som möjligt har redan designat det vill bara veta var jag kan fixa rullfästen och kork till haspel spönhar fixat resten. Jag har beställt gunsmoke 2benta med titan inlägg för att få lite mer stadga i en ganska mjuk klinga.

Kommentera

Jaja är dt ingen som har råkat surfa på en butik som säljer rullfästen till haspel spön? Och kork som jag kan slipa ner och forma själv efter egen smak.

Kommentera

http://www.hopkinsholloway.co.uk This site should have everything you need, there used by most UK rod builders!!!

All the best William...
              I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 872 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta