När man nu tagit studenten och flyttat ifrån kära Forshaga och Jerre
Så när man nu jobbar har man faktiskt mer fritid än när man går i skolan tro det eller ej men men. Härom dagen så kollade jag igenom alla mina fiske saker och hittade ett par flugspön som jag inte använt på flera år. Sen så fick jag en ide. Jag ska bygga ett jiggspö av mitt smäckra "berkley 100 series" 8# 9.6f Men nu till frågorna: Vart hittar jag delar till haspel spön jag har byggt flugspön innan men jag skulle vilja ha saker som screwdown rullfäste ringar med titan inlägg mm kork osv. Någon som har lite bra erfarenhet och kontakter inom området? Går det föresten bra att bygga ett spö av en flugspö klinga? Spöet är smäckert ganska styft med topp aktion precis som jag vill ha det men kanske är det något som jag bör tänka på vid bygge av just haspel spö som inte är gemensamt för byggen av flugspön.
// Tack på förhand liNUS
Ds. Skitfiske Ps.
Så när man nu jobbar har man faktiskt mer fritid än när man går i skolan tro det eller ej men men. Härom dagen så kollade jag igenom alla mina fiske saker och hittade ett par flugspön som jag inte använt på flera år. Sen så fick jag en ide. Jag ska bygga ett jiggspö av mitt smäckra "berkley 100 series" 8# 9.6f Men nu till frågorna: Vart hittar jag delar till haspel spön jag har byggt flugspön innan men jag skulle vilja ha saker som screwdown rullfäste ringar med titan inlägg mm kork osv. Någon som har lite bra erfarenhet och kontakter inom området? Går det föresten bra att bygga ett spö av en flugspö klinga? Spöet är smäckert ganska styft med topp aktion precis som jag vill ha det men kanske är det något som jag bör tänka på vid bygge av just haspel spö som inte är gemensamt för byggen av flugspön.// Tack på förhand liNUS

Ds. Skitfiske Ps.

Kommentera