Esox' wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox' wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Esox' wobbler

Hej.

Har i en tidigare tråd frågat er om RTs "Zalza" och om jag inte minns fel sa någon att den rör sig som en pinne i vattnet. Har fått en i julklapp så nu får jag chans att prova den.

Såg att http://www.sporting.se ("Klicka här...") har en annan Zalt-liknande vobbler, Esox. Någon som har provat den? Också den är betydligt billigare än Zalt.
    MVH

JD

Re: Esox' wobbler

Originally posted by JD
    Hej.

Har i en tidigare tråd frågat er om RTs "Zalza" och om jag inte minns fel sa någon att den rör sig som en pinne i vattnet. Har fått en i julklapp så nu får jag chans att prova den.

Såg att http://www.sporting.se ("Klicka här...") har en annan Zalt-liknande vobbler, Esox. Någon som har provat den? Också den är betydligt billigare än Zalt.
    Har kört lite trolling med den och klart godkänd. Har funkat bra när gäddan stått lite mer grunt.

Kommentera

Roligt att höra ...

...att en billig vobbler blir godkänd.
      MVH

JD

Kommentera

har en sådan som funkar minst lika bra på sega höst gäddor som orginalet Zalt!!
        Leta Inte Efter Fisken,Låt Fisken Leta Efter Dig!!!(Use Super Shad Rap)!!!=)

Kommentera

Går säkert bra i vattnet eftersom det är ett exakt plagiat av zalten, vilken den också blivit dömd för. Så förhoppningsvis försvinner eländet!!!

Tycker inte att man skall köpa plagiat, stöd dom som testat och tagit fram modellerna. Då kommer dom att ha råd att kunna ta fram nya modeller efterhand. Kvaliten är oftast bättre på orginalen också. Zalt är t ex en av de få vobbler som man inte behöver byta ut krokarna på, eller ens slipa innan man använder dom första gången...

/D

Kommentera

Originally posted by Danne67
            Går säkert bra i vattnet eftersom det är ett exakt plagiat av zalten, vilken den också blivit dömd för. Så förhoppningsvis försvinner eländet!!!

Tycker inte att man skall köpa plagiat, stöd dom som testat och tagit fram modellerna. Då kommer dom att ha råd att kunna ta fram nya modeller efterhand. Kvaliten är oftast bättre på orginalen också. Zalt är t ex en av de få vobbler som man inte behöver byta ut krokarna på, eller ens slipa innan man använder dom första gången...

/D
            Håller helt och hållet med,fel att "stjäla"pengar av orginal tillverkarna!

Kommentera

Jag fick 2st esox kopior av min brorsa i jul-klapp, dom simmar ganska sjyst som flytande men som sjunkande är det sämre, ska försöka göra en intermediate av min ena flytande så man kanske får något på den.

Men som sagt, köp ej plagiat!

Kommentera

Esox kopior? Snacka om att vara billig när man köper en kopia på kopian. ;-)
                Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Tror an menade att esoxen var kopia av Zalt!!!=)
                  Jag har oxå två Excalibur öland!!!fast ett 7,6´ och ett 9,3´!!!Assköna ju!

Kommentera

Inte nog med att Esox var en kopia. Numer är dessutom Zalt en kopia av Esox varpå "kopia av kopia"-uttrycket kan tänkas vara på plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 689 svar
                    369 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Westley Richard  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30