Ursprungligen postat av Furusunds Pikebuster
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
blya gammal flytande pig
Collapse
X
-
Lyfter tråden lite, har tänkt blya någon av mina flyt 7” piggar. Finns det någon som har lite bilder eller tips? Mvh
Lämna en kommentar:
-
Jag körde med färdiga kulbly som jag hade liggande, provade i en hink vad som behövdes. Ser fräste jag upp hålet med en Dremel, det sitter en genomgående ståltråd i plasten så man kan inte borra rakt ner bara. En del av 18 grams blyet stack ut men det kvittar.
Lämna en kommentar:
-
Vad har du viktat med? Ser ut som du smält dit blyt?
Borrade du först?
Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inläggHej, kolla bland mina bilder. Jag gjorde om några för en bunt år sedan.
Du behöver inte vara jätteförsiktig i blyandet, de verkar vara ganska tåliga och få en fungerande gång ändå.
Lämna en kommentar:
-
Lånar tråden lite då jag har några flytande piglets som jag skulle vilja få suspending och sedan lacka. Tyvärr så har jag noll koll på allt som har med betesbyggnad och moddning. Är det någon som har blyat flytande piglets som har koll. Eller finns det någon man kan skicka dem till som gör sånt? Bor i en liten studentlägenhet och har inte plats för diverse torkhjul och grejor. Tips uppskattas.
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedAha jag förstår ja, orkar man borra så go for it kom ihåg att väga av hur den rör sig med tafs i alla fall
Lämna en kommentar:
-
Piggen kräver ganska mycket för att sjunka så det är lönlöst att prova med större krokar.
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedHej! Jag har själv inte blyat piggen så vet ej hur flyt kraften är i den flytande. med lite tur så kan du ju bara blya ner den med nya krokar, extra fjäder ringar samt lite lödtenn runt krokfästena. finns en film på tuben där P-O johanesson moddar jerkbaits dock en BB men det är lite lätta tips ifall man inte vill krångla med blyande!
Lämna en kommentar:
-
Hej, kolla bland mina bilder. Jag gjorde om några för en bunt år sedan.
Du behöver inte vara jätteförsiktig i blyandet, de verkar vara ganska tåliga och få en fungerande gång ändå.
Lämna en kommentar:
-
blya gammal flytande pig
Hej
Har fått tag i några gammla flytand piggar, både jr och 7".
Nu är min fråga hur jag skall blya dem så de blir sakta sakta sjunkande?
Är det samma tillväga gångs sätt på både jr och 7"?
Har läst att man skall borra strax framför främre krokfästet, stämmer det?
Sedan vad skall man vikta/blya med för något?
Tacksam för hjälp
Mvh TonyTaggar: Ingen
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 730 visningar
1 gilla