Drilla Borre, Ja tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drilla Borre, Ja tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drilla Borre, Ja tack!

Tjabba!

Nu är det så att jag har lätt att få upp gäddor på 2 till 4 kilo, nästan lite för lätt. Men kruxet är att varje gång jag flyttat mig får jag gäddor, men oftast flyttar jag mig för att jag vill få upp abborre istället.
    det verkar inte spela nån roll vilken typ av drag jag använder, jag spinnfiskar bara då jag inte bemästrar droppshott eller jerk.

Men som sagt vare sej jag använder spinnare i små storlekar eller små jiggar (twintail i vitt eller rött oftast) så vill dem inte finnas på mina krokar. Jag har sökt runt lite och ytbeten eller små subwalkers verkar vara vägen att gå? har ingen erfarenhet av dessa betestyper alls så om ni finner att så är fallet skulle lite tips sitta på sin plats. Och borde i så fall inte poppers fungera lika bra? eller är risken för stor att den lockar till sig en gädda?

kanske en skum fråga men nu är den ställd jag vill fiska borre och inte så mkt gädda

Enligt mina erfarenheter, vilka är små när det gäller gädda men stora med borren så går borren ofta djupt, kör närmre botten och med beten som gäddan inte är så glad för ex jigg..... Gädda är en bi-fångst för mig men trevlig och helt oväntad överraskning....

Kommentera

På senhösten här nere hos mig parkerar abborrarna kring 8-12m djup. Ungefär samtidigt som löjorna lämnar de grundare vikarna och ställer sig efter djupbranter och även pelagiskt. Tror det hänger ihop.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 690 svar
      375 182 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TiSo
      av TiSo