BFt Heavy trolling Vs Light trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFt Heavy trolling Vs Light trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köp dessa istället.. http://regalsportfiske.se/visa_produ...d=4937&lang=sv

Kommentera

Jo, det är säkert ett bra spö men det jag är ute efter är vad skillnaden är mellan dom olika spöna, glasfiber vs kolfiber idettafallet bft light predator?

Kommentera

Kolfiber är vanligtvis styvare än glasfiber.

Kommentera

Och i o med det bättre att dra paravaner och kroka gäddor med då? Kanske låter som dumma frågor men har inte kört med paravaner innan och ska köpa på mig inför säsongen.

Skulle kunna tänka mig köpa dom billigaste jag hittade bara för att testa men nu har jag fått ett vad jag tycker verkar va ett bra pris på light spöt med Okuma rullar.

Mvh

Kommentera

Om du ska fiska mest gädda och väljer mellan BFT light och Heavy kan jag rekommendera Heavy spöna. Du har en fördel med 8´6" när gäddan vill gå under motor osv, det blir lättare att hålla fisken ifrån båtens kanter sedan är de spöna brutalt fina att fighta fisk med.

Kommentera

Kommer jag ångra mig då om jag köper light spöna som första spön? Har ju inte trollat något nämnvärt innan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
                Kommer jag ångra mig då om jag köper light spöna som första spön? Har ju inte trollat något nämnvärt innan...
                Om du inte trollat något nämnvärt tidigare så kanske det är onödigt att börja med att köpa spön?
                Personligen började jag och två polare med bonntrolling, där vi höll i varsitt lättare haspelspö och puttra runt i en liten eka tills det högg. Sen har man uppgraderat sig efter hand.

Jag har bft heavy med 7000i syncro som jag är nöjd med! Ända nackdelen är att de blir tunga men hur som helst är de grymt stabila, det är inga problem att slänga på en magnumwobbler tillsammans med paravan.
                Dock har jag precis köpt 2st bft light som jag ska ha till släp. Till dessa spön tänker jag skaffa några rullar som är något mindre/lättare.

Hur många spön tänkte du köpa? Och vad för rullar?
                Är det de blåa bft light du har fått bra pris? De har släppt nya nämligen som är svarta.

Kommentera

Det är det svarta spöt, lite rött över handtaget.

Helt nybörjare är jag ju inte, har bonntrollat runt några år jag med men kännde jag ville gå ett steg längre nu.

Har ivarjefall köpt två light trolling 8" med Okuma 20 classic XP pro 20. Valde mellan den och 30 rullen för jag ville egentligen ha vänstervev men den kändes för klumpig så det blev den mindre med högervev.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                  9 svar
                  424 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg brollann  
                  Arbetar...
                  X