TDA-kort i mälaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TDA-kort i mälaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TDA-kort i mälaren?

Kollade in var man får trolla med TDA-kortet i mälaren och förstod ingenting.

Jag vill Trolla vid Kairo (Upplands Väsby) och Ekoln, får man trolla där och behöver man då TDA-kort eller är det något annat som behövs?

Eftersom många andra trollar där så bör det väl vara tillåtet på något sätt?

Vi tänkte köra med typ 4 spön på 2 pers med vobbler

Hoppas nån kan kan ge lite svar.
    Ola

Gå med i sigtuna fiskevårdsförening

Sätt in 80:- på PG 383618-6 så får du hem papper/fiskekort om vart du får trolla i mälaren runt sigtuna/väsby Märk med namn och adress
    Senast ändrad av Pikefisher73; 2005-07-05, 15:37. Anledning: Tillägg för inbetalningen
    Pikefisher 73

Kommentera

Tack för info, ska kontakta Sigtuna Fvf så får vi se om jag blir någe klokare.

Ingen som har några tips om iläggningsplatser runt Kairo?
      Ola

Kommentera

Beträffande Trolling vid Upplands Väsby

Har själv slänkt ner en plastbåt med snurra. Den ligger vid UVB ( Upplands Väsby Båtsällskap ). Här har du adressen till deras hemsida. Tyvärr är det ganska lång väntetid på plats : http://www.uvb.nu/

Men strax efter Kairobadet finns det en liten strandremsa där många slänger ner sina båtar för dags & kvällsfiske.

Jag har själv ett par frågor beträffande trollingen i detta område. Kollade in TDA:s kartor & dom var inte så informativa beträffande Upplands Väsby. Så jag kommer nog som ovan nämts kontakta Sigtuna Fvf. Bra tips , Tack!

Till sist, drog en kvällsrepa efter Gös kring Munkholmen i Upplands Väsby för ett tag sedan. Men inga Gösar blev det, endast Gäddor. Någon som har några bra tips på hur man lyckas med att kroka sin första Gös.... målet denna sommar...

Ni som fiskar i dessa vatten kring Upplands Väsby/mälaren, vilka djup kvällstid, några specialare i betesväg & inte minst, plz give me ..några heta spots kring väsby & Sigtuna. Sträckan där imellan är målområdet. Är det i farlederna man skall nöta? eller längs med vass, uddar... grynnor? är lite novis när det gäller gösen. Så allt mottages med öppna armar.

Tackar på förhand.

Kommentera

Också intresserad

Ursprungligen postat av simpan
          Har själv slänkt ner en plastbåt med snurra. Den ligger vid UVB ( Upplands Väsby Båtsällskap ). Här har du adressen till deras hemsida. Tyvärr är det ganska lång väntetid på plats : http://www.uvb.nu/

Men strax efter Kairobadet finns det en liten strandremsa där många slänger ner sina båtar för dags & kvällsfiske.

Jag har själv ett par frågor beträffande trollingen i detta område. Kollade in TDA:s kartor & dom var inte så informativa beträffande Upplands Väsby. Så jag kommer nog som ovan nämts kontakta Sigtuna Fvf. Bra tips , Tack!

Till sist, drog en kvällsrepa efter Gös kring Munkholmen i Upplands Väsby för ett tag sedan. Men inga Gösar blev det, endast Gäddor. Någon som har några bra tips på hur man lyckas med att kroka sin första Gös.... målet denna sommar...

Ni som fiskar i dessa vatten kring Upplands Väsby/mälaren, vilka djup kvällstid, några specialare i betesväg & inte minst, plz give me ..några heta spots kring väsby & Sigtuna. Sträckan där imellan är målområdet. Är det i farlederna man skall nöta? eller längs med vass, uddar... grynnor? är lite novis när det gäller gösen. Så allt mottages med öppna armar.

Tackar på förhand.
          Jag känner till vattnen kring Sigtuna men har inte fiskat på länge. Skulle också vilja ha tips om det finns någon som har tips på wobblers, jiggar som funkar för gös samt även lite exakta ställen som brukar vara bra.

Kommentera

Prova Mann´s Stretch 20 +

LaSsE

Kommentera

Stretcharna funkar bra, även +15 och +10. + 10 lilla grön/chartreuse funkar perfekt när de gått över på mindre beten. Deep Red Fin Blå/Krom/Gul & röd/vit, Bomber 25 A div färger är andra toppenbeten för Mälaren... vissa tillfällen kan det vara bra att köra med paravaner typ Kuusamo...

Kommentera

Precis som ModemGurka skrev så fungerar Manns Stretch väldig bra... Lappia Wobblers har också fungerat bra. Yozuris olika varianter är väldigt fina och ger fisk...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                9 svar
                432 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg brollann  
                Arbetar...
                X