Fiske rapport Grumlan. Vetlanda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske rapport Grumlan. Vetlanda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
    Är det så farligt om nån annan tar en gös menar du.

själv delar jag ut tips till dem som frågar, gäller både jakt o fiske, men jag kan ju känna glädje om nån annan lyckas på mina tips.

svenska avundsjukan är en otrevlig sjukdom
    Samma här. Jag delar med mig tips i både jakt o fiske.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av eriksson866 Visa inlägg
      Ärligt talat ja hade gärna berättat men ja får aldrig gös i grumlan. Men kompisen får ofta på skrikiga guldiga färger! Trolla på 3-6 meter. Gärna efter 8 på kvällen. Men som sagt ja är inget proffs trots några års fiske i sjön... väldigt svårfiskad sjö
      Tackar
      Jag körde mest med blå silver
      Men då får jag köpa lite guldwobblers
      Sen slutade jag ju fiska vid ca 20 00 men nu när jag sett den fina rampen och den vackra sjön så kommer jag gärna dit en kväll till.

Kommentera

http://www.sportfiskeprylar.se/bilde...0011FYP0_1.jpghttp://www.sportfiskeprylar.se/bilde...0011SFL0_1.jpg

vilken av dessa är mest skrikig o guld?

Kommentera

Dessa var GRYMMA i Ralången. Gösarna o gäddorna bara dunkade till på dom vid hugget.

Några andra än dessa vobblers behövde man inte ha med sig ut om man körde trolling på Ralången.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
            japp, testade de två sista i grumlan , jag tror det var dessa, men fick ju tips om guld o skrikigt, jag såg att dom hade den första i kosta så den tar vi.

hoppas kunna dra upp o fiska om en vecka, om minsta barnet vill så drar vi till ralången o sover i tällt, så fixa en karta med ett x så jag vet var jag ska fiska, så får du bilder o rapport!
            Senast ändrad av abe; 2016-07-29, 19:39.

Kommentera

japp, testade de två sista i grumlan , jag tror det var dessa, men fick ju tips om guld o skrikigt, jag såg att dom hade den första i kosta så den tar vi.

hoppas kunna dra upp o fiska om en vecka, om minsta barnet vill så drar vi till ralången o sover i tällt, så fixa en karta med ett x så jag vet var jag ska fiska, så får du bilder o rapport!
              Har du sett en ny rapala 18 cm blir nästan sönderbiten av en drygt 7 kg gös? Den i GFR blev det. Jag fick låta den torka så att jag kunde fylla igen hålen med 2-komponentslim så fick den hänga med ett tag till.

Jag har en djupkarta över Ralången men vet inte vars den har tagit vägen o där var alla mina platser markerade med kryss där gös över 7 kg fångats. Jag får väl fotografera av Googles karta o markera vars du ska fiska.

/Stefan

Kommentera

Har du sett en ny rapala 18 cm blir nästan sönderbiten av en drygt 7 kg gös? Den i GFR blev det. Jag fick låta den torka så att jag kunde fylla igen hålen med 2-komponentslim så fick den hänga med ett tag till.

Jag har en djupkarta över Ralången men vet inte vars den har tagit vägen o där var alla mina platser markerade med kryss där gös över 7 kg fångats. Jag får väl fotografera av Googles karta o markera vars du ska fiska.
                kanon, viktigast är väl området som du pratat om vid jakttornet, justd ramp vore bra att hitta någon.

Kommentera

kanon, viktigast är väl området som du pratat om vid jakttornet, justd ramp vore bra att hitta någon.
                  Ja visst är det omr. utanför jakttornet som vi pratar om o ca 300-400 m ut från land. Har du tur så kan du få se älg o rådjur vid strandkanten. Jag har sett det flera gånger. Jag har ett bra minne. En älgko m kalv kom ned till stranden en varm kväll o sprang i vattnet o badade under en lång stund. kalven var alldeles galen av sig. Ett med naturen live. Ungefär rakt framför Hollandshus. Det runda huset som ligger vid sjöns n. ände.

http://www.sportfiskeguide.se/spfgui...n/ralangen.htmralangen.pdf
                  Djupkarta finns i länken. Ja, det är mig dom skriver om i fisketips.
                  Senast ändrad av lsjonsson; 2016-07-30, 09:28.

/Stefan

Kommentera

Innanför 4 m-kurvan höll jag till för det mesta. Jag har inte sökt efter min karta. Håller på o färdigställer jaktkojan. Slutspurten nu. Hållit på med brandväggar o 2 gipsskivor i taket ovanför skorstenen idag. Blir att svetsa skorsten någon dag åt veckan.
                    Click image for larger version

Name:	WP_20160730_18_32_41_Pro_LI.jpg
Views:	1
Size:	507,4 KB
ID:	1782184

Strömfåran till Svartån går där ungefär o innan du åker dit o fiskar så ring o kolla hur vädret är o om det har varit el. är algblomning. Du ser var jag har ritat med frihand. Strax söder om Hollandshus. Är det algblomning så är det hopplöst i sjön.
                    Den gamle fiskeskribenten Arne Broman har varit dit o provat trots att jag avrådde honom o hans kompis att komma p g a algblomning. Envis som han var så skulle han komma ändå tjurskallen.

/Stefan

Kommentera

Innanför 4 m-kurvan höll jag till för det mesta. Jag har inte sökt efter min karta. Håller på o färdigställer jaktkojan. Slutspurten nu. Hållit på med brandväggar o 2 gipsskivor i taket ovanför skorstenen idag. Blir att svetsa skorsten någon dag åt veckan.
                      [ATTACH=CONFIG]88743[/ATTACH]

Strömfåran till Svartån går där ungefär o innan du åker dit o fiskar så ring o kolla hur vädret är o om det har varit el. är algblomning. Du ser var jag har ritat med frihand. Strax söder om Hollandshus. Är det algblomning så är det hopplöst i sjön.
                      Den gamle fiskeskribenten Arne Broman har varit dit o provat trots att jag avrådde honom o hans kompis att komma p g a algblomning. Envis som han var så skulle han komma ändå tjurskallen.
                      Tack
                      men vem ringer jag?

men jag vet nog vart jag ska pröva, jagar ju inte svenskt rekord som du utan bara en gös!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      448 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X