Fattigmanstrolling efter stor Öring,Röding&Regnbåge i P&T vatten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fattigmanstrolling efter stor Öring,Röding&Regnbåge i P&T vatten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fattigmanstrolling efter stor Öring,Röding&Regnbåge i P&T vatten.

    Var i helgen och pimplade i Önskasjön i norra västernorrlands län. Fisket varade bara några timmar och jag fick exakt noll hugg. Men det verkar onekligen intressant att åka dit och hyra båten och ge sig på lite fattigmanstrolling efter den inplanterade Öringen, Rödingen och Regnbågen nån gång under den isfria tiden på året. Öring över 5kg har tagits där och kring jul togs en Fjällröding på 5,13kg, har hört att det är rätt stora klunsar som planteras in. Förutom den inplanterade fisken ska det finnas Abborre, Gädda, Mört, Gärs, Nors, Stensimpa, Siklöja, Lake och Ål.

    Såhär ser en djupkarta ut; http://www.ornskoldsvik.se/download/.../onskasjon.pdf

    Det är en rätt stor(869 hektar)och djup(som man ser på djupkartan) sjö. Utrustningsmässigt så blir det frågan om att hyra en båt(skulle tro att det blir frågan om en "normalstor" eka), köra med elmotor, ha ett enklare ekolod(Lowrance X-4) och trolla med ett spö per person(vi blir en till tre personer). Inga bulvaner, djupriggar, huliganer eller paravaner. Tänkte nå djup med hjälp av trevägslekande med sänkestafs och päronsänken i lämplig vikt. Har ett relativt omfattande antal haspel och multiutstyr som bör täcka en hel del kastviktsintervaller.

    Hur(bete, presentation, ) och var(djup, bottenstruktur, antar att lovartsida är grejen för allt fiske) lurar jag upp öringen? Rödingen? Regnbågen? Vilket väder är bäst? Sämst? Helt ok? Hur skiljer sig "bästa taktiken" under de olika delarna av den isfria säsongen?

    Tack på phörhand.
    All you need is Lubb.

  • #2
    jag tog två öringar på 5.14 och 5.23 kg där i sommar grymt fin sjö
    Senast ändrad av biffalabull; 2017-03-14, 17:14.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av biffalabull Visa inlägg
      jag tog två öringar på 5.14 och 5.23 kg där i sommar grymt fin sjö
      Får man vara fräck och fråga om bete, betespresentation, djup osv?
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #4
        Jag ha fått på både wobbler och Löja. fått i sommar ytligt mitt på sjön. blåst väldigt lite. trodligen hittat av när öringen jagar. varit där många gånger utan att ens få ett hugg. kört 1.7 knop upp till 2 knop. kör dock trolling båt 8-10 spön ute. på deras hemsida kan man se ena öringen ja fick nu i sommar.

        Kommentera


        • #5
          Jag har tyvärr inget att tillföra i denna tråden, men, jag följer den med stor spänning och räknar med (hoppas iaf ) uppföljning senare på denna för detta lät ju rent av galet skoj!!!

          hojta till om ni råkar få en tom-plats över i båten, jag lovar, jag kan haka på nåt större på min tafs å dra de gäddorna som säkert finns dära så slipper ni få sånt skit på kroken i er jakt på storöringen

          mvh/peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #6
            haha :P är juh betydligt roligare å fiska öring än gädda :P har fiskat mig så jävla less på slemgäddorna mer sport å fiska öring å canadaöring som även finns i denna sjö :P


            Click image for larger version

Name:	15178198_1331799366844537_5398815771665935422_n.jpg
Views:	1
Size:	93,2 KB
ID:	1783799

            Click image for larger version

Name:	14484760_1266125456745262_2483732281109421853_n.jpg
Views:	1
Size:	133,6 KB
ID:	1783798

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sigtunafiskarn, 2012-07-25, 12:04
            125 svar
            19 733 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av profilnamnet, 2023-06-05, 10:47
            3 svar
            242 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av kajakmannen, 2023-09-18, 21:46
            7 svar
            551 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av petterg, 2023-10-11, 17:17
            7 svar
            219 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg tre S
            av tre S
             
            Arbetar...
            X