söker trollingvatten västerbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

söker trollingvatten västerbotten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• söker trollingvatten västerbotten

är på jakt efter nå nya trollingvatten i västerbotten öring röding gös lax

Ursprungligen postat av biffalabull Visa inlägg
    är på jakt efter nå nya trollingvatten i västerbotten öring röding gös lax
    Gös finns i Gissjön vid Gideå , det är inte så långt från dig , annars är det nog havet som gäller .
    Spiggpimplare

Kommentera

Något som du säkert antagligen vet är ju då att Bureälvens vattensystem håller gös... I exakt vilken utsträckning och så vet jag inte, har aldrig fiskat riktat efter gös där och har heller aldrig fått nån som bifångst.
      Men, om du inte redan kört där så finns det ju massa olika träsk där som alla ser mer eller mindre roliga ut.
      Finns ju också lättillgängliga sjökort (som visserligen inte är superexakta och har en hel del år på nacken) som kan ge en direkta fingervisningar om i alla fall områden som kan vara mer eller mindre intressanta att söka av!

Själv har jag mest fiskat gädda där i kring (och även flugat upp och returnerat några enstaka öringar genom åren förut) men känner själv att om jag hade haft tillgång till båt hade jag satsat på att trolla efter både gädda och gös i alla träsken därikring! (så hojta till om du råkar ha nån plats över i båten, jag lovar, jag kan utslutande köra med jättestort på mitt spö och hoppas på gädda så kan du och övriga i båten rikta er på gösen )

Mvh /peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
      9 svar
      434 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg brollann  
      Arbetar...
      X