är det fördel att ha så långa släpp bakom lodet eller skrämmer det om man kör tex tre meter bakom?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda med djuprigg
Collapse
X
-
Det var en trollingtävling där lax, öring och gädda räknades. Vi fick bara gädda, men kom ändå på femte platsUrsprungligen postat av JohanB Visa inläggVer det riktat fiske mot gädda den tävlingen Mats?
Kom gärna med lite mer tips och tankar om hur ni kör med era djupriggar.
Kommentera
-
en kompis till mig drog en gädda på 14,4kg för en vecka sen på djuprigg.
han använder alltid djupriggen vid gädd trolling.
jag har en men tycker inte den levererar tillräckligt för att man ska hålla på å mecka me den. å det jävla vinandet från wiren me...
personligen tycker jag det är mycket effektivare å köra dom 2 innersta spöna med ett 100g patternoster tackel å nån shallowskruv riggad gummi grunka eller 35g atom.
Kommentera
-
Gädda på djuprigg så kör jag med fördel på kort släp. 2 meter kanske.
Helt övertygad att själva lodet lockar mer än skrämmer.
Blev ingen ändring på det efter att vi körde på Orsjön och trodde ena lodet gick i botten fast vi hissat riggarna mycket och skulle vända på grundare vatten. Var en respektabel gädda som bet på lodfenan och då var den origgad och bara låg en meter under ytan, dvs dryga metern från propellern också.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Tänker på om man ska köra med en paravan på samma sida, kommer riggen va ivägen när man landar fisken om man inte har ett svängbart fäste så man kan vrida bak den?Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inläggmitt tips är å placera den så du kommer åt den lätt där du brukar sitta
Kommentera
Kommentera