Sidoparavan till två spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sidoparavan till två spön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Carlizz Visa inlägg

    Låter som grejer liite utanför min budget
    Ja det är en liten investering
    Men det finns ju budgetvarianter som det skrivs om en del här:
    https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-och-montering

    Samt kostsammare som börjar i denna nivån ungefär:
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/minn-kota-powerdrive-bt-45-ip
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Carlizz Visa inlägg

      Ajjemän nömmen är riktigt härlig, kan jag absolut göra.. tror du att det ekolodet jag länkade från olssons fiske räcker?
      Jag är nog inte riktigt snubben att få råd på ekolodsfronten egentligen (jag har ett eagle cuda 128 fastsatt på ett mc-batteri från Biltema... ) men det där lodet du länkar till duger säkert mer än tillräckligt!

      Däremot så kan det troligen vara värt att kolla på begagnat här på fiskesnack och andra ställen om du har lite tid och inte behöver ha tag i det nu nu NU!!! liksom så finns ju nog en heeeeel del billigare/enkla lod att finna då priserna på avancerade lod blir bättre å bättre å folk mer å mer köper nyare/roligare saker liksom...

      För egen del så duger det lod jag har fullt tillräckligt, även om jag gärna hade haft tag i nåt billigt som hade haft möjlighet att spara djupkartor/plotter å sånt, det är nog den funktion jag saknar allra mest, vore sjukt värt!

      Men, för min egen del och de fisket jag bedriver så duger t o m det lilla eagle cuda 128 som sagt, där ser jag djup som är det viktigaste och finner även fisk etc...


      mvh/peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #23
        Ska du ha två spön ute åt varsitt håll med lite större beten kan jag rekommendera att också ha ett spö rakt bakåt i mitten .
        Kort lina ute , precis så att draget går just där virvlarna efter båten upphör och en liten spiggliknande wobbler är melodin .

        Både öring , abborre och gös har klippt vad de antagligen tror är en liten fisk som skadats av båten .
        Spiggpimplare

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
          Ska du ha två spön ute åt varsitt håll med lite större beten kan jag rekommendera att också ha ett spö rakt bakåt i mitten .
          Kort lina ute , precis så att draget går just där virvlarna efter båten upphör och en liten spiggliknande wobbler är melodin .

          Både öring , abborre och gös har klippt vad de antagligen tror är en liten fisk som skadats av båten .
          detta är något jag kan rekommendera även för gädda, får ytterst ofta hugg på de vobblers jag kör precis mitt bakom båten på kort lina, kör jag ett spö i handen (vid motordriven trolling, svårt å hålla någe spö i handen när ja ror drag... ) så väljer jag i princip alltid att köra detta mittenspöet i handen då, för det smäller oftare på det spöet kan jag tycka å hugg e ju alltid skoj å känna!!!

          mvh/peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sigtunafiskarn, 2012-07-25, 12:04
          125 svar
          19 692 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av profilnamnet, 2023-06-05, 10:47
          3 svar
          232 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg profilnamnet  
          Startad av kajakmannen, 2023-09-18, 21:46
          7 svar
          536 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av petterg, 2023-10-11, 17:17
          7 svar
          208 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg tre S
          av tre S
           
          Arbetar...
          X