trolla i baggerud i mitten av maj - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolla i baggerud i mitten av maj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Jojon alt till Baggerud rampen kan vara Otterbäcken söderut bra och vindskyddad dock vet inte vilka regler som gäller för den ingen bom över den då jag var där iaf några år sedan Kils udde ligger en bit norr.
    (Du måste passera Gullspångsälvens utlopp ganska stort område)
    otterbäcken är också ett intressant alternativ. Har aldrig varit där men dom ska tydligen ha en välskyddad hamn så man slipper ta upp båten varje dag, -behändigt.. Men känns liksom att det ligger lite i fel ände. är lite mer sugen på att fiska en bit längre norrut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
      http://www.outdoor.se/sportfishnews/news

Är tydligen helt bombad med nät för tillfället i Baggerud.Är betydligt mindre med nät i vattnen utanför Åmål.

helt rätt rapporterna från dom som fiskar där är skrämmande, ligger tydligen nät kors och tvärs dåligt märkta. Bedrövligt att det överhuvudtaget är tillåtet i en insjö som vänern. Annars gäller strikta regler med minimått, ej fenklippta fiskar och allmänt vett. Nätfiskarna tar ju upp rubbet. Det skjuts för lite

Kommentera

Enligt rykten så är det 4 stycken yrkesfiskare från otterbäcken som har lagt sina nät i området,lägg därtill dom stationära yrkesfiskarna så förstår ni hur det ser ut,att en del sen har kvar vinternätpinnar till näten(plaströr utan flagg ca 50 cm långa)gör ju inte saken bättre,helt omöjligt att se dessa om det går lite sjö.

Kommentera

Området mellan Hönan, Härö och kompassrosen är ett säkert kort. Djupare än 12m behöver man sällan fiska på våren, det brukar vara 50-50 mellan ythygg och djupriggshugg. Beroende på beten så är bra tempo (om man kör plast) alltid gångbart, alltså 2,5-3 knop. Vi fiskar alltid mycket sked på våren och då brukar vi trimma betena för 2,5-2,6kn ung och alltid blå/grön silver ute på betena. Vad gäller betesfisken så beror på det hur det blåser samt temperatur i vattnet men räkna med att söka fisken en bit ut om det blir värme i Maj.
          //Kenth W

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej JoJon 80; Jag har fiskat i Vänern sedan 1985 och deltagit i trollingtävlingar 1986 - 2001. Vi har haft bästa höstfisket i Dalbosjön och upp till Åmål. Vid tävlingar har vinter och tidig vår givit bästa fångsterna runt Kristinehamn och Karlstad. Från mitten av april och maj ut har vi lyckats bäst runt Hällekis och Kållandsö, Spiken, Måken och Hindens Rev. Runt Mittledarn, Kullergrund och Rullstensgrund har många stora krupit ner i håven. Vinter och tidig vår verkar fartområdet 1,8 - 2,3 knop ge bästa fångsterna. Under sen vår, försommar, sommar och höst kan man öka fartområdet till 2,4 - 3,0 knop för att få flera hugg. Nu är det nog 2,5 - 4,0 grader i ytvattnet. När vattentemperaturen går över 5 grader verkar det som om huggen blir flera. Natten till lördag sticker vi ner till Kristinehamn, Karlstad eller Åmål för att se om 15AE-G fortfarande lockar i solskenet!
            Go for the Big Salmons!
            Old Firehand
            Hur är det med Excalibur har dom börjat att tillverka dom igen?

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
              Hur är det med Excalibur har dom börjat att tillverka dom igen?
              Hej Team Char; Originalet Bomber 15AE Excalibur tillverkas inte längre! Verktyg och formar som användes till 15AE Excalibur modifierades till en helt ny, suspending eller sjunkande, snarlik modell som heter Bomber B15AP Pro Long "A". Modellen B15AP är något "segare" i rörelserna och rullar inte lika förföriskt lockande i vattnet som gamla originalmodellen 15AE Excalibur gör. Den "nya" 15A Excalibur-modellen som kommer nu i vår är egentligen 15AP Pro Long "A" suspending fast i "gamla", beprövade Excalibur-färger. I brist på bröd får man äta limpa!
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2007-04-06, 16:25.

Kommentera

Intressant tråd det här!
                Båten är ju snart färdig för årets trolling.
                [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
                  Jag skulle ner till Brommö nu över påsken och trolla tänkte jag.Var bara ett problem att bilen lät illa i motorn.En expert sa direkt att lagren var slut i generatorn att det var den som lät.Så i torsdags så kom en kille till mitt jobb

och hämtade bilen för att byta generator och fläktremmen.Efter nån timma ringer han och berättar att min generator var hel.Däremot så var kamremmen på väg att kollapsa.Var förmodligen ett stort misstag att inte byta vattenpumpen samtidigt då polaren bytte remmen i juni 2005.Så nu får man ringa en verkstad på tisdag och hoppas en tid.
                  Audi?

Kommentera

Faktiskt lyckades jag pricka in några dagar i baggerud nu i veckan. Fiskade Tis, Ons, Tors. Totalt 19 laxar topp på 7.2 (fettfena) 12 godkända. Storlaxen verkade vara på gång, långa släp, Tomic 5" färg 527? Stod för 90% av huggen under resan, sista dagen gick bara färger i grönt. Man blir alltid lika förundrad över hur selektiv laxen kan vara dag från dag.

Kommentera

Här är min nya dragmaskin. 6:a på 2.8L ger enormt vrid, bakhjulsdrift gör dessutom att det går lätt att få upp båten även då det lutar litegrann Bränsleförbrukning på 1.0 blandad, tur jag tog mitt förnuft till fånga gick tillbaks till BMW det är kanonbilar i alla avseenden. BMW E34 - E39 är enda riktiga kvalitetsbilen med bakhjulsdrift efter Volvo 940. Billigare delar och bättre komfort gör BMW till favoriten, snygga som faen är dom också!
                      Bifogade filer
                      Senast ändrad av jojon80; 2007-04-15, 01:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      448 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X