trolla i baggerud i mitten av maj - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolla i baggerud i mitten av maj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute i lördags utanför K-hamn. Gick från plyckan och västerut... Inte en krusning i vattnet, strålande sol (som mitt ansikte talar om..).
    Resultatet?
    9 lax i båten, 4 små och en stor-vild tillbaka. Alla tagna i ytan på löja.
    Hörde på VHF att det var ganska blandat resultat, vissa gick bom och vissa fyllde kvoten.
    Riktigt skön dag i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
      Faktiskt lyckades jag pricka in några dagar i baggerud nu i veckan. Fiskade Tis, Ons, Tors. Totalt 19 laxar topp på 7.2 (fettfena) 12 godkända. Storlaxen verkade vara på gång, långa släp, Tomic 5" färg 527? Stod för 90% av huggen under resan, sista dagen gick bara färger i grönt. Man blir alltid lika förundrad över hur selektiv laxen kan vara dag från dag.
      Du hittar alla(?) Tomic-färger på http://www.tomiclures.com/color_chart_all_1.htm
      /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
        Kommer tyvärr inte kunna komma ner och uppleva påskfisket i år. Däremot har jag tid att åka ner i början/mitten av maj.

Hur är fisket i maj i baggerud? har vattnet hunnit blivit för varmt? Svårt hitta betesfisk? Vart är fisket bäst? uppåt olyckan, lakholmen eller ner mot kilsudde? Hur är vattentempen normalt den här tiden på året? Vilka hastigheter är det som gäller? Gissar på 2-2,5 knop. Antar att laxen fortfarande går att fånga i ytskiktet dvs 15m och upp till ytan. Är kanske Mellerud ett säkrare kort den här tiden på året?

tips inför resan mottages varmt!
        vitty pävi kylle stora koken 14 knop löskok 29.5 mäter på riggen söra fort ibland hugger inte läsa poriss vill du ha stora laxen sör naken mvh norri delli

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
        9 svar
        448 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg brollann  
        Arbetar...
        X