Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• snickarn
    replied
    off topic

simmristuren blåste inne idag men fiskesuget blev för stort

drog trailern till råå tog en evighet att få i båten 50st jollar och 6 st ribbåtar före i rampkön så det blev endast 2 timmar fiske
    men vi fick en fin mixad fisk låda en öring på ca 2 kilo, 7 torskar största ca 6 kilo och en flock näbbisar

Lämna en kommentar:

• wolfman
    replied
    har mejlat dej idag ka

Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
    Tja du wolfie. Du har väl koll med dina gamla kompisar på ön i väst??
    Du får väl ringa runt lite

Men men. Det är vår och då gäller det att gnaga på och leta där man tror även om det kan bli segt.

Bra att det löste sig med loden.
    Jag har mejlat dej idag ka
    Spara fileton numret så hörs vi när vi är ute om tisdag.

Lämna en kommentar:

• ka
    replied
    Tja du wolfie. Du har väl koll med dina gamla kompisar på ön i väst??
    Du får väl ringa runt lite

Men men. Det är vår och då gäller det att gnaga på och leta där man tror även om det kan bli segt.

Bra att det löste sig med loden.

Lämna en kommentar:

• wolfman
    replied
    klart vi ska

På tisdag åker jag ut mot knuven i Karlskrona arkipelagen och skall prova om laxaguden är med mig. Är det några fler som skall ut häromkring?
    Pumba var ute i dag (fredag) men bommade.
    Blir 1a gången micke min gamla vapendragare skall med ut i "nya" båten så vi får väl se hur det går.
    Rapport kommer.......
    Klart vi ska ut även om micke i det längsta låtsades inte ha några lod hemma.
    Nu är lodproblemet löst och nu är det bara resten kvar.....var fanken e laxen?

Lämna en kommentar:

• Pikeless
    replied
    Dagens fiske gav två laxar i båten, båda va mindre uppväxare 3 resp 5 kilo..nästa runda blir de lekvandrare på durken igen!

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    På tisdag åker jag ut mot knuven i Karlskrona arkipelagen och skall prova om laxaguden är med mig. Är det några fler som skall ut häromkring?
    Blir 1a gången micke min gamla vapendragare skall med ut i "nya" båten så vi får väl se hur det går.
    Rapport kommer.......
    Då får skicka ett SMS när ni har klantat bort 20+ laxen vid håvningen

Jag jobbar då...

Finns viss chans att jag åker ut en sväng på söndag och nöter vid "Dubbelhugget"

Lämna en kommentar:

• ka
    replied
    På tisdag tar vi dom.

Rapport kommer.......

Lämna en kommentar:

• snickarn
    replied
    skulle ut imorgon men vädret ser ut att bli tufft så vi hoppas på att söndag blir bättre
    ett litet tillägg jag har fått bästa sponsringen genom tiderna ett bageri i byn bjuder på smörgåstårta på nästa tur
    tack morgan

Lämna en kommentar:

• Team Ängelholm
    replied
    Simrishamn

Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
    Underbart att se att det kommer upp rögefiskar!! Grattis!

Spräckte själv nollan förra helgen med en godkänd lax, dock bara dryga 4 kilo men det var ändå skönt efter två bomturer. Imorgon är det dags igen och en tur till Knixet är planerad. Kommer även att köra på lördag med utgång från Simrishamn. Snickarn om du ska ut så slå en signal vi kanske ses nere i Simrishamn.

Skitfiske
    Vi tänker också prova lyckan i Simrishamn i helgen, söndag dock. Senast höll vi kontakt med bl.a. snickarn här från forumet. Kanske någon som skall ut och är intresserad av infoutbyte under dagen. Verkar gå bra för Finland utanför Bornholm! //Mvh Magnus

Lämna en kommentar:

• Gävlebon
    replied
    Pikeless:
    Kan nog leva på en 14 kg´s ett tag tycker i alla fall jag.

Grattis !!!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
426 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Arbetar...
X