Köp gärna en större storlek, jag har en minnkota36 till linder 355. funkar ok, men jag hade gärna haft en större.
Båten väger bara 79kg, men sen är det ju packning, vanlig motor osv.
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
& Fiskesnacks AbborrFemma 2020
”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.." -Okänd
Jag hade en Minnkota 30 på en 3,85m lång plastbåt. Perfekt för trolling och även för kortare transporter. Med ett fritidsbatteri på 70-75 Ah går den 2 timmar på full gas och c:a 10-12 på hastighet 1-2, det är alltså inga problem att fiska ganska länge utan att ladda/byta batteri.
Hej. Jag har precis köpt en MINN KOTA no 30. Har själv en LOHI som väger 350kg + motor + packning + 100kg Lasse. Det fungerar alldeles utmärkt så länge det inte blåser för mycket. Köpte den i en fiskeaffär i GBG men vet att den finn på Claes Olsson för 1995:- Har ett 65aH batteri som varar 4-6 timmar beroende på hur jag kör.
Bara köp du kommer inte att ångra dig!
har en motorguide 36 till en höga rodd 430 med ett 125 amp batteri,motorguide är tillverkat i rostfritt stål istället för plast eller vad nu minnkotan e gjord av!!
Tack för alla inlägg och tips. Verkar räcka med en Minnkota 30 och ett inte allt för stort batteri. Kan man spara rygg och knän till storfesken........
Kommentera