Elmotor till 4m glasfiberbåt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor till 4m glasfiberbåt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
    köp en motorguide istället,minnkota e överreklamerad

Nu vet jag inget om motorguide men minnkota upplever jag som bra motorer som fungerar klanderfritt. Vad är det som gör den överreklamerad?

Kommentera

När man ska ut med en elmotor .. hur länge på ett ungefär kan man åka innan urladdning ?
      Kokt brax är fint de !

Kommentera

Ursprungligen postat av Lind5kog Visa inlägg
        När man ska ut med en elmotor .. hur länge på ett ungefär kan man åka innan urladdning ?
        kör ca 8 h med mitt 125amp

Kommentera

Minn kota är inte överreklamerad så det så och riggen är gjord utav ett obrytbart kompositmaterial som ej kan brytas och rostar ej som metallrör.
          Minn kota är Världens mest sålda el-motor, så det e klart den e bra.
          Jag föreslår en Minn kota 30 för jag ska själv köpa och den batteriet räcker längre och du kan köra längre än en 36:a och rekomenderar ett 70A batteri fast om du väljer ett 80A batteri så får du mer kraft ut från motorn.
          Ha ett skit fiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av gluten_71 Visa inlägg
            Minn kota är inte överreklamerad så det så och riggen är gjord utav ett obrytbart kompositmaterial som ej kan brytas och rostar ej som metallrör.
            Minn kota är Världens mest sålda el-motor, så det e klart den e bra.
            Jag föreslår en Minn kota 30 för jag ska själv köpa och den batteriet räcker längre och du kan köra längre än en 36:a och rekomenderar ett 70A batteri fast om du väljer ett 80A batteri så får du mer kraft ut från motorn.
            Ha ett skit fiske på dig
            den e inte alls obrytbar,jag vet ,ROSTFRITT STÅL rostar inte!!!!!!!

Kommentera

Hur stor båt kan man köra med elmotor? Har själv en 5.7 m styrpulp! går det att driva en så pass stor båt?

Kommentera

Ursprungligen postat av hö nu Visa inlägg
                Hur stor båt kan man köra med elmotor? Har själv en 5.7 m styrpulp! går det att driva en så pass stor båt?
                Jag kör en WAC på lite över 6 meter full med utrustning (mao tung), kommer lätt upp i 2,5 knop med 4 pers och full utrustning. Har m a o inga problem att köra mot vågorna även i ganska kraftig sjö.
                Då har jag en 70 punds MinnKota (frontmonterad) och jag tror att det finns upp till 110 pund. Fast då räcker inte ett 12 voltssystem med ett vanligt batteri förstås.

Till din båt räcker det med största sannolikhet om du har en 55 pundare. Den går dessutom på 12 volt.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
                  Jag kör en WAC på lite över 6 meter full med utrustning (mao tung), kommer lätt upp i 2,5 knop med 4 pers och full utrustning. Har m a o inga problem att köra mot vågorna även i ganska kraftig sjö.
                  Då har jag en 70 punds MinnKota (frontmonterad) och jag tror att det finns upp till 110 pund. Fast då räcker inte ett 12 voltssystem med ett vanligt batteri förstås.

Till din båt räcker det med största sannolikhet om du har en 55 pundare. Den går dessutom på 12 volt.

/D
                  tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                  9 svar
                  441 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg brollann  
                  Arbetar...
                  X