Ursprungligen postat av Muskytracker
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddtrolling längs kusten!
Collapse
X
-
Det är väl bara att prova, men man kan få pelagisk gädda i Fryken när det står 100 meter på lodet. Djupet är ointressant, men det är intressant runt betesfisken. Borde gälla även längs Blekingekusten.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggInte alls omöjligt, jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg innan du postade. Tror dock inte på 30 meter i havet, max 12-15 meter i djup från botten till ytan.
MVH
Kommentera
-
Jo, men så är ju trolling. Hittar man rätt nål så sitter man nöjd.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggKanske, men kommer man ut på 20 meter försvinner kuperingen här, borde försvåra fisket avsevärt. Att bara köra på betesfisk på 20 meter eller mer längs Blekingekusten är som ett lotteri... finns oftast massor av betesfisk som att leta efter en nål i en höstack!
Kommentera
-
Har aldrig lyckats banka på en gädda i havet vid laxtrolling, tyvärr (vet ingen annan heller)! Vi ligger på mellan 18-50 meters djup vid laxtrolling här.
Har en yrkesfiskare bredvid mig, är det över 15 meters djup... omöjligt att få gädda i garnen (han har aldrig fått en gädda i hela sitt liv i torskgarnen, ps gäller utsidorna)!
MVH
Kommentera
-
Har kusin som jobbat som yrkesfiskare. Dom fick ett och annat moster i trålarna när dom körde efter sill, men vi snackar 1-2fiskar om året. Vikten va däremot inget fel på. Själv har jag varit med och landat en bonus gädda på 9,9kg vid öringtrolling, tror det blir svårt men inte omöjligt.
Kommentera
-
Då gör du givetvis rätt i börja grundare. Gäddtrollingen utanför Rügen ser ut att ske relativt landnära. Det kan mycket väl vara så att det inte går att överföra erfarenheterna om pelagiskt insjöfiske till kusten. Där har du en uppgift i att klargöra vad som gäller.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggHar aldrig lyckats banka på en gädda i havet vid laxtrolling, tyvärr (vet ingen annan heller)! Vi ligger på mellan 18-50 meters djup vid laxtrolling här.
Har en yrkesfiskare bredvid mig, är det över 15 meters djup... omöjligt att få gädda i garnen (han har aldrig fått en gädda i hela sitt liv i torskgarnen, ps gäller utsidorna)!
MVH
Kommentera

Kommentera