Gäddtrolling längs kusten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddtrolling längs kusten!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Jag snackade bara meter från land och vattendjup 7-10 meter, men det förstod du säkert också!
    I insjöar så får man fin gädda på beten som går 3 meter djupt trots att det kan vara över trettio meter på lodet. Det borde väl vara överförbart?

Kommentera

Inte alls omöjligt, jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg innan du postade. Tror dock inte på 30 meter i havet, max 12-15 meter i djup från botten till ytan.

MVH

Kommentera

Inte alls omöjligt, jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg innan du postade. Tror dock inte på 30 meter i havet, max 12-15 meter i djup från botten till ytan.

MVH
        Det är väl bara att prova, men man kan få pelagisk gädda i Fryken när det står 100 meter på lodet. Djupet är ointressant, men det är intressant runt betesfisken. Borde gälla även längs Blekingekusten.

Kommentera

Kanske, men kommer man ut på 20 meter försvinner kuperingen här, borde försvåra fisket avsevärt. Att bara köra på betesfisk på 20 meter eller mer längs Blekingekusten är som ett lotteri... finns oftast massor av betesfisk, som att leta efter en nål i en höstack!

Kommentera

Kanske, men kommer man ut på 20 meter försvinner kuperingen här, borde försvåra fisket avsevärt. Att bara köra på betesfisk på 20 meter eller mer längs Blekingekusten är som ett lotteri... finns oftast massor av betesfisk som att leta efter en nål i en höstack!
            Jo, men så är ju trolling. Hittar man rätt nål så sitter man nöjd.

Kommentera

Rätt! Den som tar nålen vinner...

Kommer hålla mig kring 10 meter till att börja med!

/MT

Kommentera

Laxtrollarna vet väl hur det funkar? Den dagen man får det där otroliga stumhugget på en Jake där det är 30 meter djupt så är man biten. Fast jag pratar gäddtrolling.

Kommentera

Har aldrig lyckats banka på en gädda i havet vid laxtrolling, tyvärr (vet ingen annan heller)! Vi ligger på mellan 18-50 meters djup vid laxtrolling här.

Har en yrkesfiskare bredvid mig, är det över 15 meters djup... omöjligt att få gädda i garnen (han har aldrig fått en gädda i hela sitt liv i torskgarnen, ps gäller utsidorna)!

MVH

Kommentera

Har kusin som jobbat som yrkesfiskare. Dom fick ett och annat moster i trålarna när dom körde efter sill, men vi snackar 1-2fiskar om året. Vikten va däremot inget fel på. Själv har jag varit med och landat en bonus gädda på 9,9kg vid öringtrolling, tror det blir svårt men inte omöjligt.

Kommentera

Har aldrig lyckats banka på en gädda i havet vid laxtrolling, tyvärr (vet ingen annan heller)! Vi ligger på mellan 18-50 meters djup vid laxtrolling här.

Har en yrkesfiskare bredvid mig, är det över 15 meters djup... omöjligt att få gädda i garnen (han har aldrig fått en gädda i hela sitt liv i torskgarnen, ps gäller utsidorna)!

MVH
                      Då gör du givetvis rätt i börja grundare. Gäddtrollingen utanför Rügen ser ut att ske relativt landnära. Det kan mycket väl vara så att det inte går att överföra erfarenheterna om pelagiskt insjöfiske till kusten. Där har du en uppgift i att klargöra vad som gäller.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      434 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X