Trolling dodger & tubfluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling dodger & tubfluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

okej, så det behöver inte vara längre tafs. men nu när det är höst brukar ju Laxen bli slöare?

Kommentera

upp till 4 ggr dodgerns längd säger dom som vet

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon Visa inlägg
        Tafsen till tubflugan ska vara 1,5 ggr dodgerns längd. Funkar kanon. Laxen blir som tokig när dodgern slår dom i sidan, dom rusar som skållade troll!!
        Gigantic vilka djup kör du på?
        Vad är det för flugor hemmagjorda?
        Har provat på vårfisket med fina Opti-tackle dodgers dessa tål samma fart som skedar ser ut som vanliga Jensen dodgers men tål mer fart.
        Har dessutom haft riktigt läckra tinselflugor bakom ser helrätt ut dodgern slår perfekt flugan har helgiftig gång men hittills inte ett bett på det däremot har jag fått på skedar alldeles bredvid, tycker det är lite konstigt men som sagt i grundare vatten för vandrare tusan dodgern är nästan liten i förhållande till riktig storströmming!
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

När du fiskar med flasher eller dodger tänk på att när fisken drar iväg så blir motståndet i vattnet stort,ha aldrig tunnare tafs än typ 0,45 carbon 11,8 kilo.En kompis fiskade i vättern i somras fick på en lax +10a som hoppade den gjorde 90graders sväng och slet av tafsen på mitten.han hade för dålig tafs 0,38 berkley,jag lovar han fiskar ALDRIG med för dålig tafs igen...

Kommentera

B]Tackar[/B] det här behövdes! Ni Får gärna skriva mer tips. Ös på bara

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Gigantic vilka djup kör du på?
              Vad är det för flugor hemmagjorda?
              Har provat på vårfisket med fina Opti-tackle dodgers dessa tål samma fart som skedar ser ut som vanliga Jensen dodgers men tål mer fart.
              Har dessutom haft riktigt läckra tinselflugor bakom ser helrätt ut dodgern slår perfekt flugan har helgiftig gång men hittills inte ett bett på det däremot har jag fått på skedar alldeles bredvid, tycker det är lite konstigt men som sagt i grundare vatten för vandrare tusan dodgern är nästan liten i förhållande till riktig storströmming!
              Jag kör lockblänket på det djup där det är 7 gradigt vatten. Jag gör egna bläckfiskar som är ca 3 tum, jag använder mestadels gröngula bläckfiskar med silverflash som jag binder på en tub. Jag tycker att fluga/bläckfisk funkar bäst när det är 18 grader eller mer i ytvattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon Visa inlägg
                Jag kör lockblänket på det djup där det är 7 gradigt vatten. Jag gör egna bläckfiskar som är ca 3 tum, jag använder mestadels gröngula bläckfiskar med silverflash som jag binder på en tub. Jag tycker att fluga/bläckfisk funkar bäst när det är 18 grader eller mer i ytvattnet.
                Mellan 70-110 fot då normalt?
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Kolla här http://www.protroll.com/books/?id=2&p_id=6 och här http://www.protroll.com/books/?id=1

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Mellan 70-110 fot då normalt?
                    Nja, snarare 50 - 110ft. Beror lite på hur djupt det är (torsk) och om det är på eller frånlandsvind.

Kommentera

Tack Tack för alla knep!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...