Sverige är fantastiskt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sverige är fantastiskt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sverige är fantastiskt!

27,495x6,42 = SEK 176.517

Kolla priset på - vad jag förstår är i princip motsvarande båt med utr - på www.fishit.se!!!

Snyft! Trodde man kunde komma över en ny Tracker nu till rimligt pris efter att läst på www.fiskekompaniet.se att de nu säljs i Sverige.

/MT
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-01-09, 22:13.

Varför förvånad över priset?
    Allt säljs till överpris här i Sverige.
    Dels på grund av moms och skatt på momsen och sen lite mer moms.
    Dels för att vi svenskar är dumma nog att köpa sakerna för överpris :P

Kommentera

Momsen känns som en spottstyver i det här fallet!

Kommentera

Förstår inte varför dom inte har denna http://www.trackerboats.com/boat/motors.cfm?boat=2844 i sortimentet.. I mina ögon borde det bli den poppuläraste modellen...

Vore intressant att veta vilken marginal dom har på båtarna med det feta påslaget..

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Rätt Abel... kommer säkert! Men till vilket pris???

Ringde dig och var lyrisk när jag läste om Tracker i Sverige, är inte lika lyrisk längre.

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
            Dels för att vi svenskar är dumma nog att köpa sakerna för överpris :P
            Utväckla det gärna lite?

Abel; Jag tror 10k båten kan bli het till landets alla metare och specimenfolk som åker runt och fiskar mkt i mindre vatten/sjöar och inomskärs, upp på taket bara och smidigt som tusan blire.
            sigpic

Kommentera

Inte mycket att utveckla.
              Har de ingen att sälja till pga prissättningen kan de inte annat göra än antingen sluta sälja i Sverige eller sänka sin vinstmarginal. Vill staten att företagen ska fortsätta sälja sina varor här i Sverige så får de sänka skatten så vi börjar köpa igen.

Vill vi fortsätta ha höga skatter på varor som vi köper efter att redan ha betalt 30% skatt på våra surt förvärvda pengar så fortsätter vi köpa.

Det finns ju alltid billigare alternativ än dessa båtar till sånt hutlöst pris.
              Annars finns ju fulimport. Gå ihop 10 personer och köp, få billigare pris och sen frakta hem allihop i container och hoppas att det inte undersöks så noga.

Kommentera

Niciga båtar det där är alltså, fast Linder slår dem alla dar i veckan.. not.
                Om de skulle finnas till vettiga priser i Sverige så.. funderar på att lasta en full med soppa och bränna över atlanten. Tar 5-6 dagar i full speta!

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
                  Niciga båtar det där är alltså, fast Linder slår dem alla dar i veckan.. not.
                  Om de skulle finnas till vettiga priser i Sverige så.. funderar på att lasta en full med soppa och bränna över atlanten. Tar 5-6 dagar i full speta!
                  10 000 för en 4m flatbottnad alubåt tycker jag låter som ett väldigt bra pris.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Jag tror 10k båten kan bli het till landets alla metare och specimenfolk som åker runt och fiskar mkt i mindre vatten/sjöar och inomskärs, upp på taket bara och smidigt som tusan blire.
                    Jo de två för runt 10k verkade onekligen intressanta. Har alltid drömt om en bra båt att bara langa upp på takräcket och bränna iväg till nån liten bortglömd sjö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    445 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Arbetar...
                    X