trolling bar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolling bar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • trolling bar

    tja tjena,, vi tänkte bygga en trolling bar i typ trä "teak" , men vill veta hur ni enklast fäster den i båten, vi har inget räcke och tänkte väl använda nån typ av
    stolpar istället, har ni nått bra tips hur vi skall gå till väga vi har en uttern 4450C
    som vi ska utrusta för trolling, både röding och till havsfiske !

  • #2
    det skall givetvis vara hållbart ,, vill ju inte tappa riggen direkt precis

    Kommentera


    • #3
      Om du kikar lite på denna tråden kan du nog få lite tips
      Spöböj !!

      Kommentera


      • #4
        tack där fick man en hel del tips, men jag har ju inget räcke ännu ,man kanske måste sätta ett ?

        Kommentera


        • #5
          jag har sett att vissa inte har räcke utan har typ pinnar direkt från teakbrädan ner till skrovet , hur fixar man det ?

          Kommentera


          • #6
            Hej Troutfish
            Kika lite på den här sidan och studera speciellt Team Ängelholms postade bilder i post #91 (också post #81).
            Där ser du exakt hur du skall göra. Kontakta gärna han så får du veta mer.
            Länk till sidan:
            http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=31966&page=5

            mvh
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

            Kommentera


            • #7
              det där var kanon ,, precis så ska vi göra ! tackar flodström

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av troutfish Visa inlägg
                tackar flodström
                "Your welcome"

                mvh
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

                Kommentera


                • #9
                  precis när man nästan har bestämt sig hur man skall göra så , har givetvis farsan skaffat rostfritt syrafast rör 25 mm utvändigt, hur är sånt att göra räcke av ? ,

                  och vad för räckhållare skall man använda ? dvs hur man får fast räcket i båten , på en sjysst höjd, det får ju inte bli för lågt tycker jag !
                  har ni några tips gubs ?

                  fan vad roligt det skall bli detta ! ,, har länge drömt om att taxa ut med trollinggrejor och jaga störrödingen i vårat fisktomma torneträsk ! ,, tur att vi har norge så nära !

                  Kommentera


                  • #10
                    Att tilverka ett räcke/räcken är nog ett jäklarns jobb med bockning,kapning och svetsning (TIG/MIG)
                    När det gäller att fästa räcken til båt så rekommenderar jag er att studera dem båter som har det. Gå också in på din båttillverkares hemsida och kika på vilka räcken dom har till andra modeller än din.
                    Kolla också med dem som säljer båt-tillbehör. Där kan finnas delar til räcken och fästplattor m.m.

                    Att fästa djupriggar och spöhållare på räcket är ingen match, finns massor av fina räcke-fästen på marknaden för det. Om du nu inte väljer att göra en trollingbar som sagt.

                    mvh
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
                    4 svar
                    148 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Arbetar...
                    X