Underliga /roliga Trolling-hugg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Underliga /roliga Trolling-hugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Underliga /roliga Trolling-hugg

Vore kul att höra om era tokiga hugg på trolling turer !

Ett av mina mest spektakulära napp inträffade en dag på Vättern.
    Efter en blåsig förmiddag vinklade vi in i viken mot Granvik för att få
    vila oss lite, en bra bit in började jag att byta ut wobbler på ena djupriggen,
    satt dit en ny och släppte ned lodet ca 2 meter, reser mig upp och ska ta ett nytt spö då jag ser att det första spöt har släppt från stackern,
    svär till en ramsa,(fan att jag inte kan sätta dit linan ordentligt) tar sedan det spöt som löst ut och allmänt uppretad börjar veva DÅ !! en vild rusning på i ca 10 sekunder.... Va ?? Haha... landade en Lax på 6,6kg
    Den högg alltså två meter under båten och ca 3meter bakom bara sekunder efter jag släppt ned lodet
    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

i sommras var jag och kompisen ute på övre fryken efter att kassarna släppt och det vimmlar av rägnbåge så vi bestämmer oss för att handtrolla litte och kompisen får ett otroligt ryck i spöet och efter ca 10 minuter kom det som vi trodde var en stor rengnbåge men visade sig vara en abborre på 4 hekto
    Utan gös inget fiske utan fiske inget liv utan liv ingen fisk.

Kommentera

Mört häktad på 26g rödvit Hi-Lo...stackarn
      Flertal gäddor på abborre som huggit på liten vobbler
      Säl på torsk vid Guleskärskajen i Kungshamn (bottenmete, så lite )
      Vindsurfare i Ljungskileviken när jag dörjade makrill.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bolin Visa inlägg
        Mört häktad på 26g rödvit Hi-Lo...stackarn
        Flertal gäddor på abborre som huggit på liten vobbler
        Säl på torsk vid Guleskärskajen i Kungshamn (bottenmete, så lite )
        Vindsurfare i Ljungskileviken när jag dörjade makrill.

Den var bra !

Påminner mig att jag fick en cyklist på fluga en gång i Örebro centrum, (Regnbåge i Svartån) inte såg jag att hon cyklade för bi mig mitt i ett långt bak-kast..
        Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

inte min historia, men anar det var spännande...

spännnade en stund...

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
          Vore kul att höra om era tokiga hugg på trolling turer !
          Ett av mina mest spektakulära napp inträffade en dag på Vättern.
          Efter en blåsig förmiddag vinklade vi in i viken mot Granvik för att få
          vila oss lite, en bra bit in började jag att byta ut wobbler på ena djupriggen,
          satt dit en ny och släppte ned lodet ca 2 meter, reser mig upp och ska ta ett nytt spö då jag ser att det första spöt har släppt från stackern,
          svär till en ramsa,(fan att jag inte kan sätta dit linan ordentligt) tar sedan det spöt som löst ut och allmänt uppretad börjar veva DÅ !! en vild rusning på i ca 10 sekunder.... Va ?? Haha... landade en Lax på 6,6kg
          Den högg alltså två meter under båten och ca 3meter bakom bara sekunder efter jag släppt ned lodet [/QUOTE]
          Senast ändrad av Badfish; 2008-02-24, 23:21.
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

En mås på wobbler och en på Jigg.
            Bägge släppte som tur var...

Ja just det, en Aborre på 50 gr (ca.) på en Bomber. Borren var 3 cm längre...

Kommentera

Bara trolling hugg? kan man inte berätta lite jerkhugg eller nåt?

Kommentera

underliga/roliga trolling hugg

Var och trollade på Hornavan hade precis vevat ner riggen på 16m och då släpper det den övre spöet, jag tar i spöet men det var ett bom hugg jag vevar upp det lyfter upp och kollar krokarna inget fel på de, håller spöet utan för båten och draget studsar i ytan medan jag vevar upp riggen och helt plötsligt hugger på spöet jag håller i och det är en öring på ca1kg. Det är ett av mina konstigaste hugg jag haft.

Kommentera

Jag har trollat med en liten vobbler, hade kanske ute 1 meter för passerade ett litet grundparti, ca 1 meter djupt.
                  Så bara mitt från ingenstans hoppar det upp en abborre som är lika stor som vobblern som då huggit på den.
                  Så av reflexen så hållar man plötsligt en liten abborre i luften.
                  Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

hade precis kastat ut min westins jätte för att sen sätta fast den i spöhållaren och ser att det bara plaskar till och blir en stor virvel vid draget då det var lugnt på sjön, kunde senare landa en 7kilos. köp en lott.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    443 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Arbetar...
                    X