Underliga /roliga Trolling-hugg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Underliga /roliga Trolling-hugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
    Vore kul att höra om era tokiga hugg på trolling turer !

Ett av mina mest spektakulära napp inträffade en dag på Vättern.
    Efter en blåsig förmiddag vinklade vi in i viken mot Granvik för att få
    vila oss lite, en bra bit in började jag att byta ut wobbler på ena djupriggen,
    satt dit en ny och släppte ned lodet ca 2 meter, reser mig upp och ska ta ett nytt spö då jag ser att det första spöt har släppt från stackern,
    svär till en ramsa,(fan att jag inte kan sätta dit linan ordentligt) tar sedan det spöt som löst ut och allmänt uppretad börjar veva DÅ !! en vild rusning på i ca 10 sekunder.... Va ?? Haha... landade en Lax på 6,6kg
    Den högg alltså två meter under båten och ca 3meter bakom bara sekunder efter jag släppt ned lodet
    Jag var med om precis samma sak i höstas vid göstrolling, var hög nivå av förvirring där innan vi fattade atte var fisk på. Upp kom en ganska fin gös på 3,3.
    När drar vi?

Kommentera

Hehe.. det var ju kul det här , Zimzeck : klar vi skriver om alla tok-hugg

Kom på en incedent till :
      För ett flertal år sedan när jag var och friade här uppe i Dalarna så tog vi oss ut med svärfars båt på Siljan, jag lade i två spön efter båten med relativt grundgående wobbler eftersom jag inte hade nån aning om djupet på denna plats. Efter 5min böjer sig ett spö riktigt ordentligt, tyckte då att jag kände ett par "gung" men sedan blev det TVÄRSTUMT ? Asch f:n... bottennapp...i ren ilska drog jag i linan tills den gick av (0,25) sedan på med en ny wobbler så fortsatte vi...........
      Sedan dagen efter pratade jag med svärfar nere vi båthuset där vi åkte ut från och berättade att jag fastnade i botten där ute och pekade ! Hahaha.... sa han... där ute är det ca 20 meter djupt........
      Men sa han, Gäddor på 10 + är inte ovanligt där.......'
      "SUCK"........
      Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike Visa inlägg
        hade precis kastat ut min westins jätte för att sen sätta fast den i spöhållaren och ser att det bara plaskar till och blir en stor virvel vid draget då det var lugnt på sjön, kunde senare landa en 7kilos. köp en lott.
        Hände nästan exatk samma grej för mej i höstas, fast ja han börja ro typ 2 årtag, men gäddan måste ha sett eller hört westinarn när den slog i ytan.
        I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
        Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Har blivit lite gösfiske på senaste, men för nåt år sedan någon av dom sista gångerna jag var ute och trollade fick jag ett roligt hugg.

Hade precis börjat fiska och haft 3 beten i som fiskat ca 45min utan framgång så jag beslöt mig för att byta alla. Tog in första paravan spöet och stod med paravanen i handen och linan med vobbler arbetade strax bakom i båten. Plötsligt kände jag hur det blev lite tyngre, känndes dock inte mycket i den mjuka nylonlinan, plockade av paravanen och kunde drilla in en gös på 5,5kg. Var riktigt bra fiske den dagen med många stora!

Kommentera

Detta kommer väl ingen att tro på men jag tänker skriva det iaf

Jag och min bror stod och fiskade från land. Jag metade abborre med vanligt tremeters metspö och brorsan kastade med en spinnare, vi stod ca 15-20 meter från varandra. Så ser jag hur mitt flöte sticker under ytan och jag höll emot. Med lätt nylonlina som jag hade brast den strax och jag ser flötet rusa ut på djupare vatten. Strax därpå får min bror hugg och säger att det ska vara något stort. Men den släpper, och därefter får han upp sin spinnare som har MIN METKROK ihakad i hans spinnare!! Linan och flötet hängde förståss också med. Vi bara stod och blänge på varandra som fån o.O
            Min hemsida för Nettel-Laken!
            http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
            http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Vättern för några månader sedan: har gått skit hela dagen siktar in oss över en plats vi fått några tidigare, yttersta ytspöt fäller tar spöt känner en liten, nästa spö fäller typ när linan från de yttersta spöt passerar över. jaja trassel tänker man. vevar in lilla laxen linan från de andra spöt hänger in trasslat. håvar laxen, laxen hoppar ur håven 3 gånger. lossar laxen börjar trassla.

efter ett tag slås jag av tanken va mycke motstånd det är, rycker lite och inser att det rycker tillbaka. drar in nästa lax som också på nått mystiskt sätt tar sig ur håven 3 - 4 gånger ser också att det är en lina intrasslad i den laxen. då får jag även syn på att ett rigg spö har löst och tänker "hur fan har den trasslat in sig i de spöt" samma visa igen när jag står o trasslar upp börjar rycka i den linan.

hade kunnat varit riktigt spännande om laxarna hade vägt mer än 1-2 kg.
              ---------------------------------------------------------------------------------------
              Team Pikings

Kommentera

Fick en strömming vid göstrolling, den högg (ej felkrokad) på en Bomber 16A. Han blev nog förälskad??

Kommentera

Fick en 350 kilos hansäl på kroken i San Diego i julas trollandes från en kajak. Ovan på allt hade han trasslat in linan både i kajaken och i min andra lina. Efter 5 mycket svettiga och skakiga minuter lyckades jag trassla ut 80-poundslinorna utan att reta upp honom och utan att bli av med vare sig fingrar, händer eller utrustning. En bottendragen broms och två rejäla ryck senare kunde kroken äntligen rätas ut och vi var båda tämligen lättade.

/Nils
                  Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

jag har fått en stor asp när jag trollade efter gös den var på dryga 5kg se fick polaren en gädda när han släppte ner mörten under ett ismetepass den högg precis under iskanten han blev ganska förvånad
                    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Ursprungligen postat av GöseFeskern Visa inlägg
                      i sommras var jag och kompisen ute på övre fryken efter att kassarna släppt och det vimmlar av rägnbåge så vi bestämmer oss för att handtrolla litte och kompisen får ett otroligt ryck i spöet och efter ca 10 minuter kom det som vi trodde var en stor rengnbåge men visade sig vara en abborre på 4 hekto
                      Hur kan det ta 10 min o veva in en abborre på 4 hekto. Nu får ni lugna ner er med fiskehistorierna
                      Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      436 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X