Flötestrolling... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flötestrolling...

Funkar det bra att flötestrolla med betesfisk denna årstiden efter gädda med???
    Någon som har erfarenheteR??
    Klubbens sida

Det funkar kalas...bara ut och köra. Halva norra Vätterns "skärgård" är väl fylld av flötestrollade mörtar just nu..
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Fick en på runt 7 för nån vecka sen så det går nog bra. Funkar alla årstider vad jag har märkt, dock tror jag det är bra att köra riktigt sakta när det är såpass kallt i vattnet som det är nu.

Kommentera

helt klart fungerar det.Var ute för en dryg vecka sedan och flötestrollade med 4 hugg men vi fick bara upp en enda fisk.Huggen var inte så att linan ven ur rullen heller utan tacklet bara stannade.Gäddorna är fulla med iglar och står på bottnen i sjön här men de stiger och tar men extremt svårkrokade

Kommentera

Flötestrolling äger allt fiske efter gädda just nu, mina polare har fått mycket bra både i älv och sjö med flötestrolling medans sånna där jerkfiskare inte har fått alls lika mycket.

Kör hårt!
          go fishing

Kommentera

Hur snabbt kan man/ska man köra då man flötestrollar? Jag har obehagligt hög tomgång på min snurra och det känns som att det är för snabbt. Räcker det kanske att bara driva med vinden över ett hett ställe, alltså lägga en drift helt enkelt?

Kommentera

Helt ska du ro eller smyga fram med elmotor, glöm ej att stanna upp titt som tätt..Flötestrolla kan du göra året om, det är alltid effektivt för stor fisk....Men glöm att köra med bensin motor bara, det ska gå sakta.....Lycka till
              sigpic

Kommentera

Hög tomgång är som sagt inget för flötestrolling. Tycker själv oftast det är bäst att ro. Man får bättre kontroll då än med elmotor. Det är lättare om man exempelvis ska hålla branter elller liknande. Kör man mitt ute på frivattnet och inte efter nåt speciellt kan man dock lika gärna använda elmotorn.

Kommentera

det går nog i stort sett inte köra för sakta vid den här tiden.Jag ror ofta oxå och flyttar mig i regel väldigt långsamt och stannar då och då upp.Sist jag var ute så högg det bättre på de tafsar som vi hade smileyblades på.Gillar annars oo köra utan något krafs på men vissa ggr så ger de det lilla extra.

Kommentera

Kan nån rita nån snabb teckning i paint eller nåt som visar längd,tafs osv så jag vet att jag inte gör nåt fel i framtiden?

Det skulle uppskattas!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    388 visningar