Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flötestrolling...
Collapse
X
-
-
tackar!!!!!!!! anpassat flöte varför går det inte med ett vanligt? :SUrsprungligen postat av teamtoth Visa inlägg
Kommentera
-
Det liksom vippar fram och tillbaka, det blir motstånd i flötet, plus att har du ett flöte där du har ett lekande nere så kommer den gräva fram och tillbaka i vattnet...allt går väl om man vill, i början körde jag själv med "vanliga" flöten, men hade inte så bra lycka med det, sen om det berodde på flöten eller okunskapen, det kan diskuteras.kör du tillräckligt sakta så tror jag visst du kan använda ett vanligt flöte (typ 0.1-0.3 knop), men bäst blir ju alltid om man har grejjor som är anpassade efter ändamålet...alltid enklaste lösningen.
Tror även att det kan bli lite smått problematiskt med själva glidknuten på ett bottenknutet flöte.
Kommentera
-
Måste tillägga ovanstående post att jag haft ett bra fiske innan med flötestrolling även med bensinmotor, jag har använt drivankare för att få ner farten och för skygga gäddor mot motorbrummet blev medicinen 20m längre linutsläpp.
Edit: Jag får ner min hastighet till 0.9-1.0 knop med två drivankare och låg tomgång på 4-taktaren.Senast ändrad av teamtoth; 2008-05-27, 17:54.
Kommentera
-
Bara det är genomgående med en ganska smal profil så funkar det...
Tog förresten en rackare på det igår, ingen jätte, men 88cm var den iaf och vann därmed klubbtävlingen.
Kommentera
-
kastar in en fråga här.. Hur funkar död betesfisk ? Ibland kan de ju va ett jävla bestyr när mörtstugan är tom & de inte finns en mört i sikte. Tänkte om man kör några i frysen. Så är man redo om man inte får tag i levande. Resultat mässigt bör de ju inte skilja så mkt ? Eller de kanske de gör...
Kommentera
-
Har bara kört med döda nån gång för att de har dött i hinken. Fick gädda även då men på nåt sätt känns ändå levande betydligt hetare. Känns ju också rimligt att döda fungerar bättre om man kör fortare. Under den kalla årstiden brukar det vara bra att köra riktigt sakta och då kanske inte döda är så bra?
Men som sagt är det lite smidigare..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrpallmanHar precis fått hem första trollingspö med multirulle. Lyckades direkt skruva av spolbromsen (tror det...2 Foton
-
Kanal: Trolling - Allmänt
2026-08-13, 21:27 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Skeppare 8
av Najad
Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
|