Trolling - Insjööring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling - Insjööring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har du ekolod/gps? kom ihåg att detta tillbehör är din bästa kamrat i båten i all jakt på de blanka dvs oftast trolling då, sök gärna som någon skrev efter småfiskstim nära land, uddar sund osv.
    Min erfarenhet är att de som sagt normalt är ganska strandbundna MEN de tvekar inte att jaga i öppen sjö om det är nödvändigt dvs dålig födotillgång nära land kan driva ut dem dit men det kan också vara så att de föredrar att jaga därute om stimmen i området är tillräckligt stora.
    Säger så här öringen är den knepigaste fisken av alla i hav och sjö i det här landet, min erfarenhet grundar sej på havsöring i första hand inte insjööring, förhållandena är olika vad gäller hav och sjö oftast är näringstillgången bättre (eller var åtminstone) nära land i skärgården jämfört med sjöar, nog vanligare att de uppträder längre ut i en sjö skulle jag tro.
    Ta mina erfarenheter med grovsalt trots allt
    Iaf testa områden med öar grynnor i närheten till djupt vatten i Vänern borde fungera om de finns där men större öringar på hösten kan befinna sej långt inomskärs november är lektid och var de leker är allmänt känt strömmande vatten lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Okej, nej jag ska försöka hålla det i toppskick!
      Ah har gps och ekolod i enklare variant, ekolod x52, gps 76CSx...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
      9 svar
      424 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg brollann  
      Arbetar...
      X