Är trolling fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är trolling fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trolling påminner ofta om att fiska med ett litet nät med riktigt stora jävla hål i...
    /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
      Trolling påminner ofta om att fiska med ett litet nät med riktigt stora jävla hål i...
      Haha består nog många ggr av endast över och underteln kan man tycka mvh
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
        Tror kanske att TAMTAM:s inlägg här kan få avsluta det hela...fiskar själv mest ute på havet så jag har inga kommentarer om det...och kanske kan man säga att jag nog har ekonomi för att köpa den typen av fiskeutrustning om jag nu så hade velat...

Men jag instämmer helt med dig i dina slutord... "var och en blir nöjd med sitt"!

Ville inte med detta skapa några ovänner utan mest kanske få höra era egna åsikter!

Skitfiske på er och må havsgudarna bevara era djuplod!

//Peter
        Eller planer boards

Kommentera

Jag kan väll kanske hålla med om att "proffstrolling" verkar lite konstigt! Men det är juh av den simpla anledningen att jag inte kan sitta still så länge, samt att jag är student och inte har råd att testa!

Så om någon trollinggalen i skåne (lund) vill visa mig hur detta går till under en gratis trollingtur så vore det trevlig Jag har för tusan inte ens sett en levande lax.. snyft.. men gurkor däremot!

Skitfiske på er!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Jag kan väll kanske hålla med om att "proffstrolling" verkar lite konstigt! Men det är juh av den simpla anledningen att jag inte kan sitta still så länge, samt att jag är student och inte har råd att testa!

Så om någon trollinggalen i skåne (lund) vill visa mig hur detta går till under en gratis trollingtur så vore det trevlig Jag har för tusan inte ens sett en levande lax.. snyft.. men gurkor däremot!

Skitfiske på er!
            Haha flugfiskarna vill ha Loomis eller Sage spön och norska älvar vi vill ha Lowrance och Cannon eller hur Magic!
            Testa få kontakt med folk i Simrishamn de har en egen sida på nätet ofta rejäla båtar som kan ta en extra gubbe därute lycka till levande laxar finns mvh
            Edit ska tillägga åk ner på bryggorna i höst vinter och vår men vad du en gör se till att du har egen ordentlig flytoverall samt rejält med kläder inunder så du klarar dej inga kompromisser här, en rejäl flytis måste du ha , övertygad om att de tar med dej om du säger som det är lycka till
            Edit igen "gratis trollingtur" du får nog räkna med att täcka delar av bränslet trots allt
            Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-18, 22:36.

Kommentera

Ja Jo självklart!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Trolling är sportfiske Lägga nät är fiske, men inget sportfiske. PUNKT SLUT! =)
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Hur pass mycket trolling egentligen är sportfiske är en fråga som jag funderat på en del...
                  Om man tacklat upp och riggat sina spön själv och sedan själv kör sin båt utefter någon sorts plan så tycker jag absolut att det kan klassas som ett sportfiske.

Mer tveksamt är det dock då man kör enl "thailand modellen" hänger på en chartrad båt med folk som tacklar upp åt en och sedan en skeppare som kör runt till "heta ställen". Man sitter och glassar trycker pilsner och när det väl smäller på tar man över och vevar upp.
                  Visst är det kul att få napp, men vägen dit är ju halva upplevelsen. Tycker iallafall jag. (sen har jag iofs inget emot att glassa och dricka pilsner )

-bandis
                  Senast ändrad av Bandis; 2008-11-17, 15:23.

Kommentera

SM i skit-tråd?
                    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg

Skitfiske på er!

Ta ett snack med Musky!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...