Är trolling fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är trolling fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns ett skäl till vissa arter är svåra att nå på annat sätt, dessutom är det både svårt och spännande av och till.
    Prisnivån avgör man själv
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
      Fiske har väl inget med naturupplevelse att göra, det är ett hårt slit för att fånga en stakars fisk. Som sedan oftast fotas och släpps tillbaka. Det är ett abstinens, ett behov. Fiske är inte avkoppling det är närmast ett jobb. Men ett djävligt roligt sådant.

Döm inte ut något du inte testat själv och låt folk fiska på det sätt som de tycker är roligast. Så blir alla glada
      klockrent, kunde inte sagt det bättre själv

Kommentera

Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
        hehe bra sagt :P

MEN DET ÄR EN KUGGFRÅGA!
        Näten användes till fiske, till skillnad från nu då nät likställs med att ...?

:P Men nej det där var löjligt sagt knaspeter. testa trolling först. Men påstår inte att trolling är den roligaste metoden :p
        Kan kanske kommentera det med att sist jag var uppe vid treriksröset o fiska så kom samma kväll ett par samer körandes på 4-hjulingar till samma sjö och vittjade sina nät...plockade upp en rejäl mängd röding blandad med harr...rödingen tog man hand om och saltade in...harren slängde man på stranden...naturfolk???
        Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Är trolling verkligen sportfiske menar Du? Klart det inte kan likställas med nätfiske. Och vilka "stora grabbar" drar iväg med utrustning över 500 000 upp till en miljon? Ge gärna ett exempel..Själv tror jag knappt det finns en enda. Trolling kan ju bedrivas med en eka....Trams!
          Aldrig varit nere i Blekinge eller Skåne o kikat på båtarna? Knappast trams här nere i alla fall...nu skrev jag inte allt detta bara för att väcka allas ilska eller få till lite vågor på vattnet...snarare lite debatt!

Kommentera

"Fiske har väl inget med naturupplevelse att göra, det är ett hårt slit för att fånga en stakars fisk. Som sedan oftast fotas och släpps tillbaka. Det är ett abstinens, ett behov. Fiske är inte avkoppling det är närmast ett jobb. Men ett djävligt roligt sådant.

Döm inte ut något du inte testat själv och låt folk fiska på det sätt som de tycker är roligast. Så blir alla glada"

Vad ska man säga...detta måste väl ändå vara ett par grabbar som har missat nåt med själva poängen..."närmast ett jobb"..."ingen avkoppling"..."inget med naturupplevelse"...

Och inte dömer jag ut något...och vill inte skapa ovänner...men nog rörde man om i grytan lite...

Önskar alla "skitfiske" i vilken form man nu önskar hitta den...kör själv flugfiske...mete i alla dess former...havsfiske...

Varför jag drog i gång den här tråden var kanske mest i den förundran jag lever över de ekipage (båt + trailer) man ser här nere...känns inte längre som seriöst fiske...

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
              "Fiske har väl inget med naturupplevelse att göra, det är ett hårt slit för att fånga en stakars fisk. Som sedan oftast fotas och släpps tillbaka. Det är ett abstinens, ett behov. Fiske är inte avkoppling det är närmast ett jobb. Men ett djävligt roligt sådant.

Döm inte ut något du inte testat själv och låt folk fiska på det sätt som de tycker är roligast. Så blir alla glada"

Vad ska man säga...detta måste väl ändå vara ett par grabbar som har missat nåt med själva poängen..."närmast ett jobb"..."ingen avkoppling"..."inget med naturupplevelse"...

Och inte dömer jag ut något...och vill inte skapa ovänner...men nog rörde man om i grytan lite...

Önskar alla "skitfiske" i vilken form man nu önskar hitta den...kör själv flugfiske...mete i alla dess former...havsfiske...

Varför jag drog i gång den här tråden var kanske mest i den förundran jag lever över de ekipage (båt + trailer) man ser här nere...känns inte längre som seriöst fiske...
              Om du anser att trolling inte är fiske, vad är då mete?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
                Om du anser att trolling inte är fiske, vad är då mete?
                Har aldrig sagt att det inte är fiske...är inte att lägga nät det också?

Kommentera

Det är väl så kanske att andra människor har bättre ekonomiska förutsättningar än dej och alla vill inte vada ner sej i nån liten öringbäck i skogslandet utan gillar havsvidder och stora vatten en smaksak helt enkelt att tycka att trolling inte är sportfiske är vanligt kanske stämmer om man inte har intresset var och en blir nöjd med sitt mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Aldrig varit nere i Blekinge eller Skåne o kikat på båtarna? Knappast trams här nere i alla fall...nu skrev jag inte allt detta bara för att väcka allas ilska eller få till lite vågor på vattnet...snarare lite debatt!
                    Debatt om vadå?

Att folk tycker att fisk kan fångas på olika sätt, och att vissa sätt skulle vara "finare" än andra?

Angående ditt resonemang om ekipagen så förstår jag inte vad det är att hänga upp sig på.
                    Gå en sväng i vilken hamn som helst så kommer du ganska säkert att hitta både större och dyrare båtar som inte ens har en spöhållare, så att folk vill utnyttja sina båtar till nåt mera konstruktivt än bara sitta i hamn och dricka pilsner i dom är väl bara ett friskhetstecken .......
                    Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                      Det är väl så kanske att andra människor har bättre ekonomiska förutsättningar än dej och alla vill inte vada ner sej i nån liten öringbäck i skogslandet utan gillar havsvidder och stora vatten en smaksak helt enkelt att tycka att trolling inte är sportfiske är vanligt kanske stämmer om man inte har intresset var och en blir nöjd med sitt mvh
                      Tror kanske att TAMTAM:s inlägg här kan få avsluta det hela...fiskar själv mest ute på havet så jag har inga kommentarer om det...och kanske kan man säga att jag nog har ekonomi för att köpa den typen av fiskeutrustning om jag nu så hade velat...

Men jag instämmer helt med dig i dina slutord... "var och en blir nöjd med sitt"!

Ville inte med detta skapa några ovänner utan mest kanske få höra era egna åsikter!

Skitfiske på er och må havsgudarna bevara era djuplod!

//Peter

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...