haha men snälla nån
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
behandla fisken väl
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggSaken är som den, att det är stor skildnad på att hantera laxsmolt och att hantera fullvuxna gäddor, karpar osv... alla fiskar är inte lika känsliga för hantering. Säg till karpfiskare att dom dör av brännskador vid hanterign med händer. Tror de flesta skakar på huvudet.
det har du rätt i
MVH NIMO
Kommentera
-
ja det stämmer att jag startade tråden fick ju se på en blogg hur dom behandlade en liten lax och en vildlax den lilla laxen höll över hela kroppen . den stora vildlaxen låg halft i håven och den höll han i gällocket . läs nedan vad som står i vänern stagdarna . och då tycker jag det är dålig stil från dom . vad det gäller gädda o karp har jag ingen erfaren av att handskas medUrsprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inläggja enligt dej, det e ju du som startat tråden.
ja det finns ju en del gäddfiskare som faktiskt hellre tar kort på en levande fisk än en död.
så du tar bara i fisk du slår ihjäl?
jag fattar vad du menar, alltså vart du vill komma. men personligen tycker jag det är sjukt korkat skrivet.
så vi som vill plåta våra stora fiskar, hur ska vi göra? utan att framstå som nån som gärna flår våra fångster levande ger dom brännskador så dom senare dör??
mitt syfte med det här har ju för min del gällt lax o öring . sen är det ju andra som har plockat in andra fiskarter
FISKEREGLER FÖR VÄNERN
Ta alldrig upp mer fisk än vad du och din fam kan äta. Avliva omedelbart fångad fisk du ska behålla . släpp varsamt tilbaka den fisk du inte kan eller vill behålla och hantera den inte med torra händer . Då detta skadar fiskens slemskikt. udvik om möljigt att lyfta fisken ur vattnet om den ska släppas tillbaka då detta är kraftigt stressade och och kan påföra en onödig dödlighet . Asp bör släppas tillbaka då den är en hotat art.
Visa akning för naturen . lämna alltid fiskeplatsen i det skick du själv vill finna den. Det är vi som kan ge kommande generationer möjligheten att fiska i en levande miljö tänk på ditt ansvar ? följ angivna bestämmelser annars kan fiskbestånden tillfogas skada .....
taget ur vänerns fiskeregler
MVH NIMO
Kommentera
-
jag vet att du kan citera och att du fått mail men du har fortfarande inte svarat på min fråga.Ursprungligen postat av nimo Visa inläggja det stämmer att jag startade tråden fick ju se på en blogg hur dom behandlade en liten lax och en vildlax den lilla laxen höll över hela kroppen . den stora vildlaxen låg halft i håven och den höll han i gällocket . läs nedan vad som står i vänern stagdarna . och då tycker jag det är dålig stil från dom . vad det gäller gädda o karp har jag ingen erfaren av att handskas med
mitt syfte med det här har ju för min del gällt lax o öring . sen är det ju andra som har plockat in andra fiskarter
FISKEREGLER FÖR VÄNERN
Ta alldrig upp mer fisk än vad du och din fam kan äta. Avliva omedelbart fångad fisk du ska behålla . släpp varsamt tilbaka den fisk du inte kan eller vill behålla och hantera den inte med torra händer . Då detta skadar fiskens slemskikt. udvik om möljigt att lyfta fisken ur vattnet om den ska släppas tillbaka då detta är kraftigt stressade och och kan påföra en onödig dödlighet . Asp bör släppas tillbaka då den är en hotat art.
Visa akning för naturen . lämna alltid fiskeplatsen i det skick du själv vill finna den. Det är vi som kan ge kommande generationer möjligheten att fiska i en levande miljö tänk på ditt ansvar ? följ angivna bestämmelser annars kan fiskbestånden tillfogas skada .....
taget ur vänerns fiskeregler
MVH NIMO
och om man nu dödar fisken hur man än gör så borde det väl flyta runt död fisk överallt.-=One Of The Best Yet=-
________
________
Kommentera
-
urrrrk
huuuu,att man överhuve taget orkar med att börja en sån här tråd, C&R och liknade trådar trodde jag var utdöda sen år tillbaka.
Väx upp och sluta tjata om hur man ska göra osv osv osv, klart som f-n dom flesta gör vad man kan efter olika förhållanden, om nån kom upp till mej och predikade hur jag ska sköta mitt fiske så skulle den personen inte vara torrskodd länge.
OBS, citera inte mej,kommer förmodligen alldrig att kolla denna tråd igen./Hasse
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nimo Visa inläggGäsp
så ska det se ut tången i ena handen fisken i andra handen.
ja vad ska man säga . man har tydligen retat upp många för man försökt visa fiskare som gjort fel ????? .
men lite roligt har det varit oxå
här har ni nått att titta på en stund
beror ju lite på hur man lägger fram det kanske.
stäng den här tråden nu så man får nåt vettigt gjort istället......-=One Of The Best Yet=-
________
________
Kommentera
-
ja men du kan inte låta bli att svara hoho. den ska stängas på min begäran så ni kan leka vidareUrsprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inläggberor ju lite på hur man lägger fram det kanske.
stäng den här tråden nu så man får nåt vettigt gjort istället......
Kommentera
Kommentera