Ursprungligen postat av Pikeless
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2009
Collapse
X
-
Nice trollingresaUrsprungligen postat av Pikeless Visa inläggÄntiligen en tur på vandrarna, två dagar i Blekinge gav två fina laxar på 11,4 å 10,2 samt en havsöring på 7 kilo.
Bidrar med en tråkig mobilbild på årets tjockis!

Min trollingpolare var i söndags ute och trollade vid Hasslö, han fångade en på 13,8kg och en på 16,9kg så det verkar vara nu man skall ta komp. ledigt och bara fiska.
Bilder på kompisens fångst samt rapport finns i forumet i min sig.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
Tråkig och tråkig? Det enda jag saknade var en referans typ spö, rulle eller nått liknande. Grann lax i alla fall. Grattis!Ursprungligen postat av Pikeless Visa inläggÄntiligen en tur på vandrarna, två dagar i Blekinge gav två fina laxar på 11,4 å 10,2 samt en havsöring på 7 kilo.
Bidrar med en tråkig mobilbild på årets tjockis!
Ser att det troligtvis är en Mörrumslax på tjockleken.
Under TMB på Bornholm så var största lax (en på drygt 18 kg) en uppväxare. Kunde säkert ha vägt mellan 28-32 kg nästa år...............

Kolla laxen i mitten:
Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
mitt livs laxfajt upplevde jag igår syd om nabben .
åkte ut med kompisens bigfish för att bända upp storlaxar ,trots att vi var taggade till tusen så var det ganska trögt och nästan lite för lungt.
så jag tog en tupplur på durken vid 2 tiden, 30 min senare vaknar jag och tittar upp på mina spö och ser att det rycker till i ett av dom .
ja då vaknar man ju till ganska fort ,fick tag i spöt och vevade in löslinan mothugg och fast fisk
och den kändes stor RIKTIGT STOR !!
laxen fullständigt exloderade rusade så att rullen skrek och hoppade minst 2 meter upp i luften !
Fan osså nu lossnar den han jag tänka innan den landade på sidan med ett ljudligt plask för att i nästa sekund dra iväg ännu jävligare med ännu ett högt hopp 30 meter höger om
Pär rensade undan riggarna med ljuset hastighet och jag började så smått få in den till båten och vi trodde den var redo för håven .
men nej nej laxen tvärvände när den såg båten och sprang på stärten över vattnet fem sex meter landade och drog iväg igen kanske 30 meter. Hoppade igen så att hela fisken var ovanför vattnet landade och dök 100 fot .
När jag väl lyckats få upp den till ytan igen så gick den sidan om båten med nya rusningar och hopp
Men till sist så lyckades vi få den i håven efter fem eller sex otroliga hopp och rusningar
och det var i sista stund en av fjäderringarna hade töjts ut och var på väg att lossna
laxen vägde "bara 10,1"
en timme senare fick vi en öring på ca 3 kilo men den var ganska lam i jämförelse
efter nästan tio bomturer i östersjön, så ja jag var nöjdSenast ändrad av snickarn; 2009-05-16, 09:50.
Kommentera
-
Underbart Snickarn!Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggmitt livs laxfajt upplevde jag igår syd om nabben .
åkte ut med kompisens bigfish för att bända upp storlaxar ,trots att vi var taggade till tusen så var det ganska trögt och nästan lite för lungt.
så jag tog en tupplur på durken vid 2 tiden, 30 min senare vaknar jag och tittar upp på mina spö och ser att det rycker till i ett av dom .
ja då vaknar man ju till ganska fort ,fick tag i spöt och vevade in löslinan mothugg och fast fisk
laxen fullständigt exloderade rusade så att rullen skrek och hoppade minst 2 meter upp i luften !
Fan osså nu lossnar den han jag tänka innan den landade på sidan med ett ljudligt plask för att i nästa sekund dra iväg ännu jävligare med ännu ett högt hopp 30 meter höger om
Pär rensade undan riggarna med ljuset hastighet och jag började så smått få in den till båten och vi trodde den var redo för håven .
men nej nej laxen tvärvände när den såg båten och sprang på stärten över vattnet fem sex meter landade och drog iväg igen kanske 30 meter. Hoppade igen så att hela fisken var ovanför vattnet landade och dök 100 fot .
När jag väl lyckats få upp den till ytan igen så gick den sidan om båten med nya rusningar och hopp
Men till sist så lyckades vi få den i håven efter fem eller sex otroliga hopp och rusningar
och det var i sista stund en av fjäderringarna hade töjts ut och var på väg att lossna
laxen vägde "bara 10,1"
en timme senare fick vi en öring på ca 3 kilo men den var ganska lam i jämförelse
efter nästan tio bomturer i östersjön, så ja jag var nöjd

Grattis till en fin fajt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggmitt livs laxfajt upplevde jag igår syd om nabben .
laxen vägde "bara 10,1"
efter nästan tio bomturer i östersjön, så ja jag var nöjd
Nice story, grattis med fångsten.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
tackUrsprungligen postat av joj Visa inläggUnderbart Snickarn!

Grattis till en fin fajt!
det är ju inte så ofta man kan ligga på rygg med flytoverallen som huvudkudde i en laxbåt . och ändå få drilla fisk
Kommentera
-
Fan Mattias den firren får du skicka till Vikt väktarna den har ätit för mycket!
Riktigt tjusigt ruter äss!
Fick en 8,5 kg fisk också i god kondition vid Landsort i går 17 maj.
Inget vidare förhållanden direkt hela sjön full med tång trasor tammefan överallt.
Aldrig sett nåt liknande riktigt jävla irriterande.
Togs en del fisk av andra ocksåI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
878 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg