Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alessandro
    replied
    Gårdagen inställd på Bornholm igår, pga hårt väder, en polsk fiskekutter verkar ha förlist i närheten, varkspillror och annat hittade av militära båtar som övade i närheten.
    Idag gick starten kl12 och invägning tills kl19.
    Laxbilder ifrån idag, http://www.tv2bornholm.dk/s1/images/...ddag/index.htm
    Senast ändrad av Alessandro; 2009-05-01, 17:36.

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
    Då ses vi nog på böljan JOJ. Jag kör nog lördag som det ser ut nu. Tänkte ta ledigt någon dag i veckan som kommer med om vädret blir bra. Kanske vill hänga på då? Alltid bra att vara 2 i båten på vårlaxen.
    Låter bra det! Jag är ju skyldig dej en tur förresten...

500 meter SV dubbelhugget bet den i tisdags

Lämna en kommentar:

• ka
    replied
    Då ses vi nog på böljan JOJ. Jag kör nog lördag som det ser ut nu. Tänkte ta ledigt någon dag i veckan som kommer med om vädret blir bra. Kanske vill hänga på då? Alltid bra att vara 2 i båten på vårlaxen.

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
    Gott att se

Kommer själv att köra Simrishman med omnejd fre-sön och hoppas att kunna rapportera nått trevligt efter dessa dagar. Progonserna känns osäkra än men just nu ser lör-sön mest lovande ut.

Trolling Masters drar ju igång idag nu så en hel del rapporter lär man få fram till helgen.

/Musky
    Ok härligt, jag kör syd Hasslö lördag och söndag.

Lämna en kommentar:

• Alessandro
    replied
    Ursprungligen postat av Papabear Visa inlägg
    En aptitretare som duger! 19,9 kg sydväst Tärnö.
    Från fiskejournalen: "torlaxen har kommit
    Nu har de stora blanklaxarna kommit till Blekinge. I går landade rutinerade Dan Johansson i Team Solöga där här bjässen, sydväst om Tärnö. Sportfiskarna i Mörrum går fortfarande och väntar på den första blanklaxen, men troligen är den inte långt borta – även om lågvattnet inte lockar särskilt bra.
    Blanklaxen finns i alla fall utanför kusten. Så här skriver Dan Johansson i anmälan till Recordfisken:
    ”Tredje försöket efter laxen i vår. En öring på cirka tre kilo efter en timme, laxen på samma tälle en timma senare. Den tog en Breakpoint XL, med blå tejp, fiskad efter sidoparavan. Efter en första rusning på cirka 100 meter blev det en ganska odramatisk, men tung, kamp. Efter en halvtimma hade jag laxen i båten.”
    Dan vägde laxen till 19,9 kg och kunde därmed notera nytt personbästa och även den största lax som Team Solöga fångat.
    http://www.fiskejournalen.se/Sites/F...x?DataID=83591
    En på blank på 16 har fångats i Mörrum nu.

Lämna en kommentar:

• Musky
    replied
    Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
    6.5 kg

Syd Hasslö...
    Gott att se

Kommer själv att köra Simrishman med omnejd fre-sön och hoppas att kunna rapportera nått trevligt efter dessa dagar. Progonserna känns osäkra än men just nu ser lör-sön mest lovande ut.

Trolling Masters drar ju igång idag nu så en hel del rapporter lär man få fram till helgen.

/Musky

Lämna en kommentar:

• Papabear
    replied
    Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
    Tack!

Jag ska oxå ut under helgen, vet inte vilka dagar än men nu är jag taggad!! Detta var en bra aptitretare
    En aptitretare som duger! 19,9 kg sydväst Tärnö.
    Från fiskejournalen: "torlaxen har kommit
    Nu har de stora blanklaxarna kommit till Blekinge. I går landade rutinerade Dan Johansson i Team Solöga där här bjässen, sydväst om Tärnö. Sportfiskarna i Mörrum går fortfarande och väntar på den första blanklaxen, men troligen är den inte långt borta – även om lågvattnet inte lockar särskilt bra.
    Blanklaxen finns i alla fall utanför kusten. Så här skriver Dan Johansson i anmälan till Recordfisken:
    ”Tredje försöket efter laxen i vår. En öring på cirka tre kilo efter en timme, laxen på samma tälle en timma senare. Den tog en Breakpoint XL, med blå tejp, fiskad efter sidoparavan. Efter en första rusning på cirka 100 meter blev det en ganska odramatisk, men tung, kamp. Efter en halvtimma hade jag laxen i båten.”
    Dan vägde laxen till 19,9 kg och kunde därmed notera nytt personbästa och även den största lax som Team Solöga fångat.

Lämna en kommentar:

• Muskytracker
    replied
    Piloten är nu monterad Joj, men det ser ut som innanmätet står ut lite åt ena sidan (obs redan innan montering). Hoppas nu allt fungerar som det skall!

Måste poängtera att jag lät ett proffs montera den... Annars kan leverantören skylla på handhavandet!

MVH
    Senast ändrad av Muskytracker; 2009-04-28, 20:29.

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    Ursprungligen postat av Papabear Visa inlägg
    Grattis,

Ska till samma område på fredag och under helgen så det blir intressant att se om det finns något, rapporter kommer
    Tack!

Jag ska oxå ut under helgen, vet inte vilka dagar än men nu är jag taggad!! Detta var en bra aptitretare

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
    Berätta gärna sen hur det gick. har gått i samma tankar men har inte fått båten färdig än. med tanke på att de plockade första laxen vid åland första maj förra året så borde det inte vara omöjligt att plocka en nu.
    Helt övertygad om att enstaka passerar dock är det nog lite glest emellan, den stora mängden kommer nog senare störst går först och de vill vi ge en chans!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
448 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Arbetar...
X