Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
    Vad händer nere i karlskrona/simris? Ingen som är ute? Inga rapporter.... Funderar på att åka ut till helgen och köra.

/Johan P
    Hej Johan Pettersson; Du kan gå in på http://www.simrishamnstrolling.se/. Sedan klickar du på DAGBOK för att följa vad som händer där nere dag för dag. Min gamle fisketeamkompis från förr, Johan Abelsson är troligtvis nere i Simrishamn och guidar laxkunder varje dag nu.
    Go for the Big Salmons!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Lämna en kommentar:

• jari
    replied
    tempen kommer jag inte ihåg men det va dipsy längst ut på pulkan läge 4 ljup c1-3meter.Jari

Lämna en kommentar:

• Perx
    replied
    tokig

Tokig som man är kanske man åker ut en sväng imorgon torsdag för att kolla läget...
    Ifjol kom första Ålandslaxarna runt 1:a maj.....men ingen var ju ut innan det..

Perx

Lämna en kommentar:

• ZsOLT
    replied
    Ursprungligen postat av jari Visa inlägg
    11 maj fick jag min första lax 16,3kg förra året i singö.Team F1 Salmon jari

det var tidigt det, på vilket djup fick du laxen ?
    vet du vad tempen på "ytvattnet" lägat på?
    z...

Lämna en kommentar:

• jari
    replied
    11 maj fick jag min första lax 16,3kg förra året i singö.Team F1 Salmon jari

Lämna en kommentar:

• JohanP
    replied
    Tack!
    Åker kanske ut till helgen för att känns på gunget på havet i ockelbon....

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
    Vad händer nere i karlskrona/simris? Ingen som är ute? Inga rapporter.... Funderar på att åka ut till helgen och köra.

/Johan P
    Har tagits lite lax/öring utanför Karlskrona men inte mycket att rapportera om, jag ska ut nästa gång vinden lugnar sig, var ute i fredags och bommade på ett extremt blankt Östersjön.

Simrisfisket är inte mycket att hurra över heller längre söderut har laxen varit nu http://teambluemagic.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

• JohanP
    replied

/Johan P

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Laxen ger som bekant f-n i den gregorianska kalendern, men första fisken brukar fångas samtidigt med Laxfestivalen i Karlshamn eller möjligen veckan efter. Bästa helgerna brukar vara 2-3:e helgen i juni. Stockholms Trollingklubb har sin årliga Singö-träff samma helg, så du kommer förmodligen ganska rätt i tid - även om det som vanligt kan vara en fråga om timmar när det gäller att pricka exakt rätt.

Lämna en kommentar:

• JohanP
    replied
    Vart fiskade du? Tog de djupt + 15 meter eller ytligare?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
424 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Arbetar...
X