Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alessandro
    replied
    Dom skall väl hålla till i norra skärgår´n om jag fattat rätt?
    Jo, dom behöver nog många fiskedagar för att kunna betala på dessa skutor.
    Förresten, laxen på 21 ifrån Karlshamn, finns det nån bild på den?
    Det är väl årets största?

Lämna en kommentar:

• Rospigg
    replied
    Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Hmm, var inte AB som körde ifrån Simrishamn vattenvägen och kom fram idag till landsort? Tror det var Per.L som har en liknande båt.
    Hursomhelst grattis till fint fiske.
    Kan vara så, båten såg ut som Abeelssons (som jag bara sett på bild på deras hemsida hittils) och inga pulkor utan paravaner och det brukar han väl köra med om jag hört rätt, men skitsamma en stor redig båt var det iaf och jag såg aldrig namnet på den.

Så det blir alltså två såna skutor därute framöver, får väl lära mig skilja på dem senare då

Jo tackar bra början på året

Lämna en kommentar:

• Alessandro
    replied
    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Tackar för det och jo hittils ligger jag nog bra till iaf när det gäller Understen med omnejd, och visst kändes det skönt att knäcka 10 gränsen satt som en smäck det

Var ut igår med fast som Crew och då blev det en 6 kilos så två bra dagar, lite extra kul var det att vi låg och körde ihop med Johan Abbelson och hans nya slagskepp och enligt vad jag hörde så kammade de noll och även övriga båtar som var ute nollade
    Hmm, var inte AB som körde ifrån Simrishamn vattenvägen och kom fram idag till landsort? Tror det var Per.L som har en liknande båt.
    Hursomhelst grattis till fint fiske.

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
    Ännu en lyckad tur till Blekinge gav i går två laxar, en på 9 och en på 11 kilo. Så visst finns det lite fina vandrare kvar söderut också!
    Fan Mattias du radar upp fina fiskar som sagt verkar vara lite tätare bland dem söderut i landet definitivt!
    Borde nog införa ett handicap system som i golf för folk från Knixet och Pukaviken vi andra har INTE riktigt samma förutsättningar! mvh
    Senast ändrad av TAMTAM; 2009-05-20, 17:39.

Lämna en kommentar:

• joj
    replied
    Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
    Ännu en lyckad tur till Blekinge gav i går två laxar, en på 9 och en på 11 kilo. Så visst finns det lite fina vandrare kvar söderut också!
    Härligt Fina bitar det där!

Imorgon är det min tur annars får jag fan döpa om båten till Bombom eller nåt

Lämna en kommentar:

• Rospigg
    replied
    Tackar för det och jo hittils ligger jag nog bra till iaf när det gäller Understen med omnejd, och visst kändes det skönt att knäcka 10 gränsen satt som en smäck det

Var ut igår med fast som Crew och då blev det en 6 kilos så två bra dagar, lite extra kul var det att vi låg och körde ihop med Johan Abbelson och hans nya slagskepp och enligt vad jag hörde så kammade de noll och även övriga båtar som var ute nollade

Lämna en kommentar:

• Pikeless
    replied
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Fiskarboden Ab
    replied
    Kommit bra med lax runt Åland nu. Igår bidde det en på 19,8 kg! Men även flera runt 10-13 kg.
    Vädret är med oss hela vägen till helgen och TROLLINGTRÄFF ÅLAND. Blir runt 100 båtlag.
    Ska bli skoj!

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Dagens tur vid Understen (som även var årsets första tur) var seg men 5 minuter innan vi satt deadline att börja plocka in small det på ett dubbelhugg på SB riggen, först bärgade vi den lilla som var en 6,5 kg men bjöd på lite luftakrobatik iaf, och drillades av min Crew .

Därefter var det dags att bärga den större vilket föll på min lott att göra och den ville inte alls vara samarbetsvillig och var på väg rakt i i en annan båts släp pga lång rusning (tack för unadanmanövern Anders) men efter ett spännande givande och tagande av lina så låg det en 11,5 kg också i båten

Nöjda med det avslutet så satte vi kosan hemåt men var på mycket bättre humör än innan dubbelsmällen, undrar varför
    Grandiost Rospigg! Visst är det skönt att vara på topp igen!
    Go for next Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Dagens tur vid Understen (som även var årsets första tur) var seg men 5 minuter innan vi satt deadline att börja plocka in small det på ett dubbelhugg på SB riggen, först bärgade vi den lilla som var en 6,5 kg men bjöd på lite luftakrobatik iaf, och drillades av min Crew .

Därefter var det dags att bärga den större vilket föll på min lott att göra och den ville inte alls vara samarbetsvillig och var på väg rakt i i en annan båts släp pga lång rusning (tack för unadanmanövern Anders) men efter ett spännande givande och tagande av lina så låg det en 11,5 kg också i båten

Nöjda med det avslutet så satte vi kosan hemåt men var på mycket bättre humör än innan dubbelsmällen, undrar varför
    Grattis till första 10+! (?)

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
426 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Arbetar...
X