Trolling i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling i blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling i blekinge

Hej är ny på lax trolling och har tänkt att åka till blekinge och prova där Tänkte att jag skulle lägga i båten vid Sölvesborg eller Karlshamn, vet ni några bra ställe att lägga i båten? Sen när man har båten i vattnet hur långt ut behöver man åka för att hitta laxen? Vilket djup ska man fiska på? Har ni några tips tar jag tacksamt emot dem.
    Alla är vi barn i början.
    Mvh Anders

Ursprungligen postat av anders66 Visa inlägg
    Hej är ny på lax trolling och har tänkt att åka till blekinge och prova där Tänkte att jag skulle lägga i båten vid Sölvesborg eller Karlshamn, vet ni några bra ställe att lägga i båten? Sen när man har båten i vattnet hur långt ut behöver man åka för att hitta laxen? Vilket djup ska man fiska på? Har ni några tips tar jag tacksamt emot dem.
    Alla är vi barn i början.
    Mvh Anders

Blekinge skall du nog satsa på våren då vandrarna kommer dit. Simrishamn leverer bättre nu på sommarn med. Vandrare går inte speciellt djupt, går att få uppe i ytan. Men detta fiske gäller bara på våren. Uppväxare på sommaren skall du söka djupare, efter 40 m kurvan, på 10-30 m. Men mkt färre o mindre fiskar nu på sommaren. Om ngn är av annan åsikt får ni gärna tillägga...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
    5 svar
    780 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg RK99
    av RK99

Arbetar...