KBV??? Laxtrolling! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

KBV??? Laxtrolling!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KBV??? Laxtrolling!

Körde öster om Torhamns udde idag. Kustbevakningen kom hastigt och lustigt fram och påtalade att jag bara fick trolla med 6st spön samtidigt och att jag fiskade på rätt sida om Torhamns udde. Hade jag fiskat på västra sidan, räknat rakt syd Torhamns udde hade jag fiskat på förbjudet område för säsongen. Alltså, vi får inte fiska utanför Aspö och Hasslö längre???

Vad i helsike sysslar de med??????????????????????????

Måste ändå säga att de uppförde sig väldigt städat med hövlig ton och jag blev bemött som en vän, inte en fiende.

Förresten... Toppen blev en grann lax på 7,7 kg.

/MT

ser inga problem som fiskare vet vi att reglerna hela tiden ändras så vi får hålla oss informerade.

Vad gäller KBV så det dom sysslar med är ju att göra sitt jobb dom skapar inte reglerna.

Jag har t.om bliit kontrollerad när jag fiskade på en brygga i en västkusthamn. Så passa på att ställ frågor dom jag har träffat är välinformerade.
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Har snackat med Kustbevakare som är goda vänner nu ikväll... De tror att de "andra" KBVarna bara körde fram och undrade vad vi sysslade med på den sidan (östra, ovanligt med trollingbåtar just här), när de väl var framme visste de inte vad de skulle gnälla på!!! Och hittade på något.

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
        ser inga problem som fiskare vet vi att reglerna hela tiden ändras så vi får hålla oss informerade.

Vad gäller KBV så det dom sysslar med är ju att göra sitt jobb dom skapar inte reglerna.

Jag har t.om bliit kontrollerad när jag fiskade på en brygga i en västkusthamn. Så passa på att ställ frågor dom jag har träffat är välinformerade.
        Yea!!! Right.... Det är ungefär som de säger (KBV) att gäddfiskeförbudet i Kalmarsund under vårfisket sträcker sig ända ner till Torhamns udde. Polarn blev stoppad vid Kristianopel (men han fick dem att förstå genom att förklara gränsdragning osv).

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
          Körde öster om Torhamns udde idag. Kustbevakningen kom hastigt och lustigt fram och påtalade att jag bara fick trolla med 6st spön samtidigt och att jag fiskade på rätt sida om Torhamns udde. Hade jag fiskat på västra sidan, räknat rakt syd Torhamns udde hade jag fiskat på förbjudet område för säsongen. Alltså, vi får inte fiska utanför Aspö och Hasslö längre???

Vad i helsike sysslar de med??????????????????????????

Måste ändå säga att de uppförde sig väldigt städat med hövlig ton och jag blev bemött som en vän, inte en fiende.

Förresten... Toppen blev en grann lax på 7,7 kg.

/MT
          Jösses...

Vilket förtroende man får för KBV i Karlskrona...

Grattis till fisken! Var det gräs och skit i vattnet där borta? Körde syd Hasslö i förrgår men det var inte fiskbart vatten där pga allt gräs som flöt omkring i sjuka mängder.
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
            Har snackat med Kustbevakare som är goda vänner nu ikväll... De tror att de "andra" KBVarna bara körde fram och undrade vad vi sysslade med på den sidan (östra, ovanligt med trollingbåtar just här), när de väl var framme visste de inte vad de skulle gnälla på!!! Och hittade på något.
            Detta verkar mindre troligt varför i så fall är det ju bara att hälsa och kolla läget & mått om ni har fångst m.m. Men att uppge information till er som inte stöds i lagen är ju tjänstefel som dom kan anmälas för det tror jag inte dom utsätter sig för.
            Men det finns en sak som kan göra att det är sant och det är att inga från KBV i området är ok för normalt snackar man ju inte skit om kolegor med utomstående. Eller så har dom ingen kåranda längre, för den fanns förr när jag jobbade ihop med dom ibland.
            Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
            Nu även blog på gylta.blogspot.com
            Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Kan bara hålla med JOJ. Vilken tur att inte vi blev stoppade av KBV som körde med 8 spön och dessutom s Hasslö i torsdags. Men gräs fick vi.

Grattis till laxen musky.

Kommentera

Oavsett är det skönt att ha KBV i närheten. Stör mig föga att de kommer fram och snackar lite (även om lite av snacket var skitsnack). Och som jag skrev tidigare, de var mycket trevliga. Bättre det än att bli av med prylarna för att någon gammal trålare vill jävlas, syftar till det som skedde tidigare i år. Och vem vet, det var kanske dem som fick oss att ändra kurs någon grad, vilket föranledde de tre laxattackerna.

Kommentera

Jag måste trolla med dig nångån Musky, det verkar ju vara ett trolleri av action varje gång du sätter dig i båten hehe, galna trollare, KBV och mera till.

Lite lugnare uppe vid Öland, fast KBV kollar båtar ibland och deras flygplan kontrollerar oss om det är större skepp i området, vettefan om de tror att vi är smugglare som plockar upp "bails of coke" från skeppen .-)

grattis till fångsten och trolla på.

/Kjelle
                  Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                  http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  764 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...