Rödinfiske i vättern till helgen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rödinfiske i vättern till helgen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rödinfiske i vättern till helgen...

Planerar att ta premiär turen med vår nya båt på vättern i helgen!
    Blir att satsa på röding.
    Vore kanon med lite tips då det är över 10 år sen jag trollade på vättern. Allt av intresse!
    Djup?, fart?, beten?, heta platser?

Vi kommer nog köra 4 beten via djupriggar och 4-5 i ytan via GW"S.

Tror vi lägger i vid åmmeberg (norra vättern) Sen blir det nog att börja fiska utanför harjebaden och sen trolla vidare ner mot medevi. Kan det fungera kanske??

Lite lätt läsning:

http://www.lansstyrelsen.se/NR/rdonl...blad080818.pdf

Ajfandetvarvisstängesedanjagloggadein - se nedan för rätt länk (Tack Gram)
    Senast ändrad av Hejan; 2009-09-23, 18:07. Anledning: Ja, det blev ju fel

Kommentera

Hej vet inte men denna länk borde bli rätt:http://www.lansstyrelsen.se/NR/rdonl...blad080818.pdf

Tycker ni ska sjösätta Granvik i stort sett rakt ut 10min så är det bara att börja att lägga ut kör med långa blänkelängor 6m längst ner på varje djuprigg.

Skitfiske på er
      www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Va i helvete! Fiskeförbud hela jäkla vägen mellan harje och medevi! Hmmm... Få väll bli granvik istället då... Bara jag som tycker den där sidan är skriven på ett förbannat krångligt sätt??

Kommentera

ja från och med den 15 september till slutet av December är det fiskeförbud på många ställen i vättern..=/

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
            Va i helvete! Fiskeförbud hela jäkla vägen mellan harje och medevi! Hmmm... Få väll bli granvik istället då... Bara jag som tycker den där sidan är skriven på ett förbannat krångligt sätt??

vad jag förstår får du inte fiska utanför granvik å karlsborg heller förs efter den 31 December..

Kommentera

Jodå mellan skyddsområdena karlsborg (slutar väll vid granvik?) och tängen. Hoppas jag iallafall . Om inte så vore det fint om nån kom och spred lite ljus över saken.
              Nån som brukar trolla röding så här års?

Kommentera

Fredningsområdet karlsborg är ju utmed stranden och ut en bit bara.. Jävla rörigt att läsa den där länsstyrelse historian.

Kommentera

håller med..Tänkte dra ut och köra i helgen också..Tappa suget lite när det är fredningsområde över allt..får la bli att trolla efter lite höst gädda i värsta fall..=)

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
                    vad jag förstår får du inte fiska utanför granvik å karlsborg heller förs efter den 31 December..
                    1 dec e de, står att de e undantaget trolling och utterfiskare 1-31 dec.

"Inom fredningsområde 1 –7 (se karta) samt allt enskilt vatten söder
                    om begränsningslinjen (se karta) gäller fiskeförbud från och med 15
                    september till och med 31 december. Handredskapsfiske får dock
                    bedrivas inom fredningsområden och fredat enskilt vatten om
                    metoden som sådan inte kräver användning av båt. Fiske får även
                    bedrivas med mjärdar och burar.

---->Trolling, dragrodd och utterfiske är
                    inte tillåtet med undantag av 1-31 december.<----

Syftet med fredningen
                    är att skydda främst sik, öring och röding under lektiden och dessa
                    arter skall under fredningstiden omedelbart återutsättas oavsett
                    fångstmetod"
                    ---------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    756 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...