Jag har en fundering om hastigheten då man trollar, jag har inte den blekaste om hur fort det gåt om man kör i en knop eller i tio knop.(är inte ute efter hur snabbt i km/h för det säger mig inte heller så mkt på vattnet)
Jag har en 25 hk Yamaha mitten 80talare, vad ligger den på i knop ungefär då man kör på lägsta? Är inte ute efter exakta siffror utan bara så man får en aning om vad det är.
Jag trollar med den och en jag brukar trolla med annars har en 2-4hk motor och han tycker min går lite för fort på lägsta, (nu är vi på sjöar med 3m ner till 40m djup, ej havet) trollar efter gädda för det mesta men ska testa lite gös nu oxå.
Har ju hört att man ska ligga på 1-1.9 knop ca beroende på årstid m.m.
men vad hjälper det då man inte vet hur sakta eller fort det är....:/
Jo jag förstår att det kan vara svårt att svara på hur just min motor går, men jag tycker den går rätt sakta....men det är kanske som man är van.
Så vad tror ni?
Jag har en 25 hk Yamaha mitten 80talare, vad ligger den på i knop ungefär då man kör på lägsta? Är inte ute efter exakta siffror utan bara så man får en aning om vad det är.
Jag trollar med den och en jag brukar trolla med annars har en 2-4hk motor och han tycker min går lite för fort på lägsta, (nu är vi på sjöar med 3m ner till 40m djup, ej havet) trollar efter gädda för det mesta men ska testa lite gös nu oxå.
Har ju hört att man ska ligga på 1-1.9 knop ca beroende på årstid m.m.
men vad hjälper det då man inte vet hur sakta eller fort det är....:/
Jo jag förstår att det kan vara svårt att svara på hur just min motor går, men jag tycker den går rätt sakta....men det är kanske som man är van.
Så vad tror ni?
Ganska enkelt sätt att få en hyffsad uppskattning.
Kommentera