Röding på Vättern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röding på Vättern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Röding på Vättern

Tjabba allihopa.

Tänkte höra om tips till Rödingen nu på våren, är det djupt eller grunt man ska trolla?
    Jag tänkte köra mestadels löja så är det nån speciell flasher elr kringelkrangel att locka fisken med som gäller?

MVH Tero
    Skitfiske då!!!

Rödingen har en förkärlek till kallt vatten... Det innebär att ju varmare ytvatten desto djupare går rödingen. Dvs under språngskiktet sommartid. Så svaret beror med andra ord lite på vattentempen.
    www.morganlewin.se

Kommentera

Tänkte just göra en liknande tråd då det troligtvis blir rödingpremiär på Söndag.
      Ville mest veta vilket djup folket har fått sina rödingar på?

Och som svar på tråden så är det riktigt svårt att hitta rödingen på våren när man inte vet vilket djup dom står på. Kan vara allt från 0-30 meter, kanske ännu djupare.
      Jag brukar försöka fiska på grunt vatten, cirka 15-25m och alltid ha ett lod på botten. 4-6 spön i ytan men nu tror jag bara rödingen hugger i ytan tidig morgon / sen kväll. Sen försöka ha något där emellan och prova sig fram lite till första nappet kommer.

Men någon kanske kan lämna en rapport så man slipper lägga tid på att testa sig fram?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
      5 svar
      750 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RK99
      av RK99

Arbetar...