Trolla gös i Mjörn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla gös i Mjörn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolla gös i Mjörn

Hejsan!

Någon som brukar fiska gös i sjön Mjörn och har lite mer erfarenheter än jag:
    1. Vart i sjön föredrar ni att fiska (trolling).
    2. Vilka wobblers föredrar ni? (färg, storlek, fabrikat, osv).
    3. På vilka djup är lämpligt att fiska på?
    4. Hur många spön ska man ha ute+? (jag kör med 3-4st).
    5. Tillsist vilken tidpunkt på dygnet skall man fiska? Väder?

Tack på förhand! [/QUOTE]

2. Rödvita är en bra utgångspunkt. Storleken kan vara bra att variera. Så här i slutet av säsongen har jag ofta fått bäst på mindre wobbler (11-13 cm) medan 18 cm nils master är standard.
    3. 20 - 45 m (helst 35-45 m) i anslutning till grundare partier och varierande bottendjup.
    4. 4 räcker för mig, två blyade på kort lina och två oblyade på långt släp (ca 50m).
    5. Från solnedgång och någon timma in på den riktigt mörka tiden. Så länge vattentemperaturen är ok (över 17 i ytan och inte för snabbt sjunkande) så är blåst och ösregn det bästa du kan önska dig (då kan det även hugga tidigare på dygnet). Men det funkar även i finvder.

ps. Men jag ser ju på asffs fångstrapport att du redan lyckats, grattis!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fet-Ragge Visa inlägg
      2. Rödvita är en bra utgångspunkt. Storleken kan vara bra att variera. Så här i slutet av säsongen har jag ofta fått bäst på mindre wobbler (11-13 cm) medan 18 cm nils master är standard.
      3. 20 - 45 m (helst 35-45 m) i anslutning till grundare partier och varierande bottendjup.
      4. 4 räcker för mig, två blyade på kort lina och två oblyade på långt släp (ca 50m).
      5. Från solnedgång och någon timma in på den riktigt mörka tiden. Så länge vattentemperaturen är ok (över 17 i ytan och inte för snabbt sjunkande) så är blåst och ösregn det bästa du kan önska dig (då kan det även hugga tidigare på dygnet). Men det funkar även i finvder.

ps. Men jag ser ju på asffs fångstrapport att du redan lyckats, grattis!
      Tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
      9 svar
      419 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg brollann  
      Arbetar...
      X