Spöhållare med skruvstäd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare med skruvstäd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöhållare med skruvstäd

Hej på er, jag har tittat på spöhållare med skruvstäd. Anledningen till detta är att jag lånar lite olika båtar i olika sjöar.

Problemet är att dom jag hittar verkar vara rätt små skruvstäd som troligtvis inte skulle funka på den båten jag fiskar mest med, jag har inte måtten men jag såg i specifikationerna att nån jag hittade bara hade 6 cm öppning vilket är för lite.

Jag hittade dessa nu SavageGear MP Flex Mount men jag hittar inga specifikationer. Inte ens i savagegears egna katalog på internet. Det finns även två typer av spöhållare, en lite mer robust och en lite mer öppen.

Någon som kan rekommendera bra bredare "skruvstäd"-hållare och funkar dessa bra vid trolling med beten samt flötestrolling?

Mvh Filip

bumpar

Kommentera

Skulle också gärna få feedback från någon som testat deras spöhållare, och speciellt deras billiga MP1. Men gärna även Flex Mount som åtminstone ser ut att klara tuffa tag.
      Är de bra så kanske ett dyrare pris är försvarbart om de också har skruvstäd för fästning.

Det blir ofta att dyrare spöhållare lyfts fram som bättre alternativ av olika anledningar, men vissa av oss har helt enkelt inte pengar att sätta 4 spöhållare för 350+ kronor styck i vår båt.
      Den här var rätt billig på 109 kronor och är den dessutom hyfsat robust byggd så är det ju jättebra.

Om inte och någon har provat och vet om det så berätta gärna om hur det gick till när den gick sönder.
      Senast ändrad av tintin_jkpg; 2012-03-15, 12:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av FilleV Visa inlägg
        Hej på er, jag har tittat på spöhållare med skruvstäd. Anledningen till detta är att jag lånar lite olika båtar i olika sjöar.

Problemet är att dom jag hittar verkar vara rätt små skruvstäd som troligtvis inte skulle funka på den båten jag fiskar mest med, jag har inte måtten men jag såg i specifikationerna att nån jag hittade bara hade 6 cm öppning vilket är för lite.

Jag hittade dessa nu SavageGear MP Flex Mount men jag hittar inga specifikationer. Inte ens i savagegears egna katalog på internet. Det finns även två typer av spöhållare, en lite mer robust och en lite mer öppen.

Någon som kan rekommendera bra bredare "skruvstäd"-hållare och funkar dessa bra vid trolling med beten samt flötestrolling?

Mvh Filip
        Hej Filip Vestelind;
        För ganska många år sedan köpte jag gjutna, otroligt starka "Down East" spöhållare med dubbla skruvtvingfästen för relingsmontage av butiken EL-GE Sportfiske i Göteborg Tel. 031-220570. Prata med mamma Gullan Hansson eller sonen och butikschefen Stefan Hansson. Down East http://www.down-east.com spöhållarna var så genialiskt konstruerade att det var bara att lyfta spöt rakt upp ur spöhållaren för att kunna drilla en kämpande fisk som huggit min wobbler.

Jag minns att legendaren och fiskeboksförfattaren Jens Ploug Hansen (in memoriam) brukade använda Down East spöhållare i sina båtar när vi fiskade Gös tillsammas i både svenska insjöar och Östersjön....

Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/smithwick/super_rogue.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2012-03-15, 13:11.

Kommentera

Nu vart jag också sugen på "Down East" spöhållare fast dock med relingsfästen, dom ser ju jävligt rejäla ut och dom lär ju inte gå sönder i första taget! Nån som vet om dessa säljam i sverige, hittar inget på google.

Kommentera

Tack för tipsen, jag pratade med El-Ge, tyvärr kunde dom inte ta hem dom längre, dom hade tydligen tagit hem dom från USA men det verkar som det blev för krångligt för dom.

Någon som har några andra tips på bra spöhållare av denna typen?

Kommentera

Down East spöhållare köper du lättast via ebay. De finns inte i Sverige längre.

Jag har själv kört Savagears MP2 under förra säsongen och de har hållt bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              722 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
              8 svar
              473 visningar
              0 gillar