Ekolod för max 1500:- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod för max 1500:-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod för max 1500:-

Tjena!

Funderar på att skaffa ett ekolod för att hjälpa mig lite i mitt fiske efter gös.

1. Jag vill gärna ha ett portabelt, men de kostar lite extra. Går ett icke portabelt bygga om till portabelt på ett hyfsat enkelt sätt?
    2. Vad är det bästa jag kan skaffa för max (kan gå upp en hundring eller två för något extraordinärt) 1500:- inkl frakt?

Skitfiske!
    Senast ändrad av Gäddmördarn; 2012-05-20, 23:49.

1.Finns några trådar om hur du bygger om ett lod till portabelt för en liten peng. Sök så hittar du info.

2. Jag skulle lägga några hundralappar extra om jag var du (alternativ spara ett tag) och köpa ett lowrance mark5x för 2200:-, det kommer du ha igen. Ett väldigt prisvärt lod.

Kommentera

Håller med föregående talare. om du köper ett billigt lod så kommer du nästan garanterat vilja byta upp dig inom en säsong.

Kommentera

Tjena

Tack för tipset! Vad är främsta skillnaden på det lite dyrare ekolodet? Jämfört med t.ex. Eagle Cuda 300?

Kommentera

Intresserad av samma sak... Men jag undrar lite hur pass portabelt det blir om man gör det själv? Tillräckligt litet och nätt för att typ kunna ta med sig i en resväska och ut på någon liten hyrbåt?

Kommentera

beror på hur stor resväska man har...här ser du en skymt av mitt portabla Mark 5X på batterilådan som rymmer även kablaget...detta lod står oanvänt nu...

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Eagel 300 ska du inte ha om du ska sattsa på VJ-fiske. Har ett själv och det duger till o hitta gjuphåler och grund, på sin höjd fiskstimm men det e allt. Tittar själv efter lite bättre lod med skvallerfönster o färgskärm, något lod i stil med Lowrance Elite 4X som e de billigaste lodet med både färg o skvaller men tror jag sparar ett tag o köper med större skärm och sen blir det till o bygga om till portabelt.

Kommentera

Är på jakt efter ett ekolod jag med och försöker hitta vad skillnaden är på ett lod som kostar runt 1000 lappen och de som kostar 2-3 tusen. Någon som har ett bra svar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonteisaksson Visa inlägg
                  Är på jakt efter ett ekolod jag med och försöker hitta vad skillnaden är på ett lod som kostar runt 1000 lappen och de som kostar 2-3 tusen. Någon som har ett bra svar?
                  Dyrare har (oftast) färg, realtidsfönster och en massa inställningar för att justera bilden.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                  8 svar
                  722 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg dhaglund  
                  Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                  8 svar
                  473 visningar
                  0 gillar