Gör dina egna paravaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gör dina egna paravaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan man hitta den plasten på deras nätbutik? Vart i så fall? Kan inte hitta nåt.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Kan man hitta den plasten på deras nätbutik? Vart i så fall? Kan inte hitta nåt.
      ppas länken funkar http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/

Kommentera

Biltemas tunnaste funkar fint, 2mm tror jag att det var, böjs lätt med värmepistol el liknande. Jag har kört med haspelspöna, dim till 40g, man tar vad man har.

Kommentera

Vad har ni för mått på era paravaner som är gjorda i plast /macrolon /plexi ?
          Jag förstår att man kan göra dom i olika storlekar beroende på till vad man använder dom till, om vi ska använda gös o gäddrag men inte dom största och tyngsta vad rekomendera ni för läng och höjd på paravanerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hoffe Visa inlägg
            Vad har ni för mått på era paravaner som är gjorda i plast /macrolon /plexi ?
            Jag förstår att man kan göra dom i olika storlekar beroende på till vad man använder dom till, om vi ska använda gös o gäddrag men inte dom största och tyngsta vad rekomendera ni för läng och höjd på paravanerna.
            Har gjort mina med dessa mått. Då jag inte viktar nedre delen av paravanen så var diagonala måttet på utlösarpinnen kass och måste flyttas ned ca 15mm. Horisontellt kan det vara på sin plats att borra några hål horisontellt så pinnen kan justeras efter betet som dras precis som Totte nämnt tidigare.

Av en skiva plastglas (Biltema) får du 6 paravaner med dessa mått. Tänk dock på att utlösare kostar en del.

Denna används till flötestroll men går nog bra att köra med inte allt för stora beten också.

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371051275.577913.jpg
Views:	1
Size:	164,3 KB
ID:	1768777

Kommentera

Tack
              då har man något att gå efter och det blir ju att testa om den orkar dra några wobbler

Kommentera

Mina e ganska stora, däremot trollar jag väldigt sällan och då kände jag att stora drog även små beten men inte tvärt om.
                Med mina som är ca 30x15 kan man dra en säl...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                19 svar
                897 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman