Köp av första trolling setup för gädda, duger den? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av första trolling setup för gädda, duger den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av JAWest Visa inlägg
    @Fiskarn0383. Tackar för tipset om testkurvan, det gjorde det hela med spöval iallafall lite enklare. Räcker det med en TC på 1,9kg för spöparavaner eller ska man över 2kg?
    Har ärligt talat enbart kört med paravaner på trollingspön en gång. Körde med mina förra hard core II 8,6ft. Funkade Ok. Men verkar som de flesta andra vill ha styvare spön. Så jag överlåter frågan till expertisen.

    Kommentera


    • #12
      Tycker du gjort ett bra val som även håller gott och väl för framtida laxfiske.
      SG47:an är en bra och hållbar rulle men jag tycker de är lite "tröga". Då är faktiskt Accudepth trevligare.
      Men kan inte säga nåt om hållbarheten hos dom.
      Ang. lina föredrar jag själv nylon, mkt för att slippa blindutlösningar på paravanerna och att jag vid laxtrolling ofta knyter fast betena direkt i linan.
      Slitaget på en lina vid trolling blir ganska hög och nylon är såpass billigt att man kan byta oftare.
      Längden på spöna är oftast en smaksak men jag tycker 7 fotare är betydligt mer lätthanterliga i båten.
      Däremot tappar man lite av klingans hjälp vid drillning. De kortare spöna brukar bli mer likt påkar.
      Men som sagt, du har gjort ett väl genomtänkt och bra val.
      Mvh Micke

      Kommentera


      • #13
        Nu är beställningen lagd så bara en lång väntan tills jag får inviga utrustningen återstår.
        Tack för den bra responsen och alla hjälpsamma tips.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
        0 svar
        118 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Båtskär  
        Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
        0 svar
        96 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Arbetar...
        X